tisdag 23 april 2019

Ljuvliga vår

Vilket helt fantastiskt väder vi haft i påsk! Jag har försökt att vara ute mycket, städat en hel del bland hästarnas grejer, slängt och sorterat massor.

Jag har även läst lite böcker, men ingen bok är färdigutläst, så det kommer ingen recension på ett tag. Sen gjorde jag en batch med köttfärssås. Jag gillar att dryga ut köttfärssåsen med rivna morötter, majs och champinjoner, så det blir mer mat dvs jag sparar in på det dyra köttet. 400 g köttfärs blev till hisnande åtta portioner köttfärssås. Raka vägen in i frysen som matlådor. :-)

Sedan har jag gått igenom mina portföljer lite. Jag fick äntligen modet att sälja mitt utländska innehav, så nu när påsken är över ska jag flytta pengarna till Deg på jäsning och köpa lite mer fonder.

Jag börjar mer och mer luta åt att fonder är enklare för sinnesfriden, även om det är förbaskat roligt att få utdelning. Men det är klart att det är ännu roligare att se att Deg på jäsning gå med 20 % plus i år, att jämföra med Leva på utdelningen som ligger på 10 %.

Kanske ska jag inkludera lite aktieförsäljning i vårstädningen? Samtidigt är jag nöjd med de bolag jag har. Hm... Kanske är det bättre, som Elin Helander skriver i Hjärnkoll på pengarna, att sitta still i båten. Inte ändra någonting, bara låta pengarna tuffa på framåt.

Har ni gjort något trevligt i påsk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...