fredag 7 juni 2019

Tre dagar

Det tog tre ynka dagar att packa ihop, flytta, packa upp och få ordning på mina saker. Nog för att jag vet att jag har lite grejer, men det var en uppfriskande upplevelse. Att direkt hitta alla saker på deras nya "rätta" plats, att kunna laga mat precis som vanligt (nåja, nästan, återkommer om det) och njuta av maten på golvet (måste införskaffa köksbord och stolar...).

Jag känner mig nästan pånyttfödd. Jag älskar redan min nya lägenhet, älskar känslan av att vakna och veta att allt löste sig till det bästa. Jag har tom börjat bädda sängen eftersom jag tillbringar en stor del av min vakna tid där, jag läser eller tittar ut genom fönstret där mina hästar går och betar. <3

Jag har lite smågrejer som måste fixas, bland annat ska ett par hyllor för mina böcker upp på väggarna (måste ha tre händer där, två händer som håller och en som borrar), men det allra mesta är redan klart. Lycka!

Brukar ni vara snabba med att packa upp efter flytt eller lever ni i kaos längre perioder medan jobb och familj tar all vaken tid?

2 kommentarer:

  1. Senast jag flyttade var 1996 och jag är inte hundra på att allt är uppackat än:)
    Vilken superlyx att kunna ligga i sängen och spana på hästarna.
    Jag hoppas att din positiva surf håller i sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då känner jag mig ännu mer nöjd. :-) Fast det finns ju alltid den där kartongen som aldrig blir uppackad, den här flytten (för den följde med mig från norr också) slängde jag den faktiskt...

      Tack snälla för dina fina ord. <3

      Radera

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt...