fredag 10 maj 2019

Gratis bio

Igår var jag på bio. Det var mitt förra jobb som bjöd på det, i form av en biocheck som jag fick i julklapp. Fånig julklapp kan jag tycka, som är bortskämd sedan tidigare med gratiskläder, stekpannor, grytor och grillbestick. Men mitt nya jobb ger inte ens de anställda någon julklapp, så jag försöker ändå känna tacksamhet för biochecken.

Det fick bli sista filmen med Avengers, tre timmar i biosalongen. Till skillnad från alla andra, så anser jag att går man på bio, då är det för att njuta av en bra film. Man ska inte ha en massa godis, popcorn, läsk och liknande trams. Då är det en dålig film man ser, som kräver tröstätande.

Så det blev helt gratis för mig och jag törs inte ens tänka på vad de andra som tittade kostade på sig. Det är inte precis normala priser på tilltugget på bio...

Jag är överlag dålig på gratisnöjen i Uppsala, så har ni nåt tips skriv en kommentar! Bibliotekets föredrag är förstås med på listan, men det är sällan jag kommer mig iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...