tisdag 22 oktober 2019

Luriga Viaplay och Klarna

Jag har haft Viaplay gratis en månad och glömt bort att avsluta abonnemanget. Lite småklantigt, men nu är det gjort. Däremot slog det mig att jag inte sett nån dragning på mitt bankkonto. Så jag loggade in för att kolla läget och hittar så småningom en utgiftspost på 109 kr, märkt med K*. När jag sedan söker på bankgironumret, så visar det sig att det är Klarna som ligger bakom.

Nu visste jag ju att det skulle finnas en dragning på mitt konto, men hur lätt är det att avsluta prenumerationer av saker, när det inte ens framgår varifrån dragningen av pengarna kommer? Tror jag det att man kan ha autogiron som tickar pengar i all evighet utan att bli av med dem...

Nåja, nu är i alla fall Viaplay uppsagt och så får jag se till att kolla så mycket jag kan närmaste månaden.

Har du haft något okänt autogiro som tickar pengar i hemlighet?

2 kommentarer:

  1. Classic. Jag hade samma med en tidning som jag för mitt liv inte förstod varför det drogs pengar. Lösningen var att skaffa "mina tjänster" och säga upp allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där! Men så hopplöst att de ska hålla på och luras med autogiro hela tiden...

      Radera

Tionde veckan avklarad - matutmaning 2024

Woop woop! Vi går nu in på sista veckan av utmaningen. Jag tröttnade på att vela kring fårfärsen, så till helgen blir det tacofest helt enke...