söndag 10 januari 2021

Mera minimalism på Netflix

 Råkade av en slump snubbla över en ny dokumentär om minimalism på Netflix. Det är the minimalists som gjort den och jag har inte läst om den i nån blogg än, så kanske är det fler än jag som missat?

Less Is Now

Jag tyckte den var bra, nu var det iofs ett bra tag sedan jag såg deras första dokumentär, men det kändes som att den här gick mer på djupet och var mer personlig än den första (måste såklart se den gamla igen nästa gång jag har tid över), vilket jag verkligen gillade. 

Jag blev så pepp att ta tag i rensningen av mitt badrum (ett av månadens mål), så jag ska faktiskt gå och rensa nu. Yay!

Jag är lite sugen på att göra en 30-dagarsutmaning (alltså inte den som föreslås i dokumentären, utan en där man rensar bort en pryl/dag under 30 dagar) i februari, är det nåt ni är nyfikna på att följa i bloggen? Kanske en veckouppdatering kring hur det gått?

Hur som - iväg och se dokumentären!

3 kommentarer:

  1. Bra idé, följer gärna den grejen! :-)

    Själv blir jag smått manisk när jag blir på utrensningshumör, avverkade precis min bokhylla och fyllde 6 pappkassar med inbundna böcker samt ca 90 dvdfilmer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där har vi mina två problem sammanfattade. 1) Jag kan liksom inte sluta när jag väl börjat. Ofta börjar jag vid "fel" tidpunkt också och så får jag avbryta när allt är kaos och så är det kaos i en vecka innan jag har tid igen. 2) Jag kommer liksom aldrig iväg till Myrorna med grejerna sedan, utan de är kvar på uteplatsen i kartonger tills de blivit blöta av regn/snö och jag får ändå kasta. Suck... Men jag får se det som ett utvecklingsområde. ;-)

      Radera
  2. Taco för tips! Ska kollas ikväll!

    SvaraRadera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...