onsdag 13 januari 2021

Vad jag får tillbaka från mina kreditkort samt Refunder

I början av februari hamnade jag i en diskussion kring kreditkort på Fru EB:s blogg. Där fick jag frågan från Ingolf (vink, vink) vad jag tjänade på att ha kreditkort istället för vanligt bankkort. Så i det här inlägget tänkte jag sammanfatta vad jag fått det här året från mina två kreditkort. När jag ändå är igång tar jag med Refunder också.

Under året har jag avvecklat Preem-kortet, vilket märks på bonusen. Likaså har jag använt Shell-kortet allt mindre. De har dessutom slutat med alla roliga extragrejer man fick (som fika/varmkorv) vilket känns lite trist. Korten ska nu bara vara kvar som säkerhet ifall nåt riktigt oväntat händer och om bufferten är helt tom.

Mest intressant tycker jag ändå att Refunder är. För jag har bara köpt saker jag måste ha och ändå har jag fått tillbaka nästan 600 kr. Så Refunder kommer jag absolut att fortsätta med.

Preem

Februari: 124 kr i bonus.
Maj: 109 kr i bonus.
Augusti: 84 kr i bonus. 

Totalt: 317 kr.

Shell

Januari: 35 kr valfri vara. Jag valde såklart bensin för 35 kr.
Februari: 110,83 kr i bonus.
Augusti: 81,95 kr i bonus. 
November: 65,09 kr i bonus.

Totalt: 292,87 kr.

Refunder

Januari: Köpt schampo, balsam och inpackning. Återbäring 35,08 kr.
Januari: Köpt kroppslotion. Återbäring 12,32 kr.
Januari: Köpt grejer från apoteket. Återbäring 59,38 kr.
Februari: Köpt grejer från apoteket. Återbäring 71,28 kr.
Februari: Köpt grejer från apoteket. Återbäring 12,64 kr.
Februari: Värvat en kompis. Återbäring 50 kr.
Mars: Köpt kläder. Återbäring 6,39 kr.
April: Köpt grejer från apoteket. Återbäring 19,50 kr.
April: Köpt böcker från cdon.com. Återbäring 19,43 kr.
April: Köpt hästgrejer. Återbäring 5,14 kr.
Maj: Köpt grejer från apoteket. Återbäring 56,37 kr.
Juni: Köpt schampo och balsam. Återbäring 22,32 kr.
Juni: Köpt grejer från apoteket. Återbäring 38,05 kr.
Augusti: Köpt grejer från apoteket. Återbäring 48,77 kr.
Augusti: Köpt städgrejer från Jordklok. Återbäring 5,62 kr.
Oktober: Köpt grejer från apoteket. Återbäring 70,55 kr.
November: Köpt schampo, balsam och inpackning. Återbäring 35,08 kr.
November: Köpt grejer från apoteket. Återbäring 8,93 kr.
December: Köpt julklappar från Jordklok. Återbäring 15,94 kr.
December: Köpt grejer från apoteket. Återbäring 3,68 kr. 

Totalt: 596,47 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det finns en plan...

Jag har inte skrivit om det i bloggen någonting. Men för några månader snubblade jag över mitt drömboende. Där jag vill bo resten av mitt li...