tisdag 12 januari 2021

Årets kick off

 En av de roligare sakerna med att ha en blogg, är att jag kan gå tillbaka och jämföra med tidigare års kick off

Jag slås av hur rätt jag fick att 2020 blev ett lugnare år. Så pass att jag kallar det ett paus-år. Nu kommer nog inte 2021 bli ett extremt spännande år heller, jag har tex inte planerat in några resor, utan tänker hålla mig hemma. 

Det som framförallt slog mig när jag läste om förra årets kick off, var att det inte fungerade med att vara hemma och reflektera. Det blev utdraget och jag höll på tre dagar. I år blev det ännu värre, jag började på nyårsafton och fortsatte sedan under ytterligare fem (!) dagar. Det är liksom inte hållbart öht. Så nu har jag bokat en natt på hotell i Uppsala i början av nästa år, så jag definitivt kommer hemifrån och får en vettig kick off. 

Jag började under 2020 att göra månadsavstämningar i biblioteket, men sen kom alla restriktioner och nu är det så illa att biblioteken är helt stängda på obestämd tid. Himla tråkigt! Så jag får försöka ha avstämningarna på mitt jobb istället, det finns många tomma konferensrum just nu, speciellt om jag är där en kväll istället för på dagen. 

Jag nådde de flesta mål jag satte upp för 2020, så jag kan inte vara annat än nöjd. För 2021 har jag redan nämnt målet att summera utgifter varje månad, det ska bli spännande att följa. Vidare vill jag fylla på bufferten mer, så jag slipper tanken på att nalla från fonderna (klarade mig 2020 från att göra det, men ogillade att bufferten minskade så mycket en period). Förutom en del mål för hästarna har jag dessutom ett mer specifikt mål kring att rensa mer. Trots att jag bor på 27 kvm upplever jag att jag fortfarande har saker jag behöver slänga/skänka/sälja. Det är nästan som att ju mer man går igenom sina saker, desto färre behöver man.

Ja, det var lite om mitt 2021. Har du några speciella saker du ser fram emot med året?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Börsen gör mig nervös...

Det är konstigt hur hjärnan fungerar. På nåt vis har jag lättare för att ta motgångar än framgångar. Det är som att jag inte riktigt tror på...