söndag 10 mars 2024

Utgifter för februari

Ja men dåså alla som älskar att gotta sig i Fröken Slösas utgifter. Här kommer de för februari. Återigen är det 2022 inom parantes, för att vrida om kniven lite extra. 

Boende: 10616 kr (5289 kr).

Mat: 7417 kr (4256 kr).

Bilen: 2079 kr (7561 kr).

Hästarna: 11650 kr (7600 kr).

Hälsa: 401 kr (789 kr).

Nöje: 658 kr (336 kr).

Kläder: 0 kr (0 kr).

Övrigt: 150 kr (50 kr).

Sparande: 500 kr (6350 kr).

De enda kostnaderna som kanske behöver dissekeras lite extra är väl matkostnaden. Den är så hög då jag dels behövde fylla på kortet för jobblunch (vi får rabatt om vi använder kortet i jobbets lunchrestaurang och ibland "måste" man äta där i samband med möten) och dels för att jag beställde hem en stor mängd näringsdryck från apoteket. Så går det när man inte alltid uppför sig och äter mat. ;) Om jag bortser från dessa utgifter skulle maten istället hamnat på 5500 kr vilket är överkomligt. 

Så februari var en bra månad och tack vare att jag inte använde kreditkorten så mycket i januari, så har jag 3000 kr över av februarilönen. Lycka! Nu kommer de pengarna försvinna rätt snabbt denna månad, då bilen ska besiktas (dvs stå på verkstan någon vecka och lagas dyrt) och hästarna ska vaccineras och tandkollas. Det är roligt nästan jämt. ;)

5 kommentarer:

  1. Heja på! Du har bättre koll än de flesta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland önskar jag att jag inte hade det. ;) Men det är nyttigt, för det får mig att tänka efter lite mer än jag gjorde i fjol.

      Radera
  2. Noll kr kläder, knappt något på nöje och övrigt är ju riktigt bra! Men maten... menar du att 5500 är vad du lägger normalt på mat i månaden? Det låter mycket. Där kan du minska flera tusenlappar om du vill och orkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här diskussionen har pågått tidigare i bloggen. Jag har en ätstörning i bagaget som gör sig påmind ibland, så ofta blir det dyrare mat helt enkelt för att den är godare. Jag klarar inte av många av de billiga recepten med linser, bönor etc. Då låter jag bli att äta istället vilket förvisso är billigt men inte hållbart i längden. Därav att det blir högre kostnad för mat. Sen gillar jag att äta ute, så det gör jag en del ibland också.

      Sen är jag lite lat av mig, så i matkostnaderna döljer sig även andra saker jag köper på Willys, tex toapapper, bindor, tvättmedel. Vilket såklart höjer kostnaderna.

      Radera
  3. Aha, jag förstår. Jag har också en ätstörning i botten och mina inköp kan också dra iväg ibland. Hoppas du mår bättre!

    SvaraRadera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...