måndag 25 mars 2024

Matutmaningen 2024 avklarad!!!

Hurra, hurra! Vad vi är duktiga. Se nu till att belöna er själva ordentligt. ;)

Sista veckan gjorde jag en kraftansträngning. Åt upp fyra matlådor och gjorde tacos på fårfärsen. Tyvärr visade den sig smaka vedervärdigt, så det blir aldrig mer nåt inköp av får eller lamm i det här hushållet. Tack och lov lyckades jag muta en kompis att äta upp en del också. 

Nu ska jag sätta mig så fort jag får ork och beställa från matsmart. Behöver fylla på då tacosmåltiderna gjort slut på alla kvarvarande konserver (majs, ananas). Sen ska jag frosta av utefrysen också, nu när våren äntligen dykt upp. 

Vad ska vi hitta på för kul framöver?

EDIT: Och nu går det inte att kommentera igen. Fy vad störande!

4 kommentarer:

  1. Kul att du blev av med fårfärsen ändå!

    Det känns nästan lite som om jag la av för några veckor sedan, så i ärlighetens namn har det inte blivit så mycket rensat den senaste tiden. Men en viss effekt har nog projektet haft ändå.

    Nu undrar jag om den här kommentaren kommer fungera?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara ungefär var tredje gång som kommentarerna kommer igenom. Hopplöst störande.

      Jag tror att vi (jag och Minna) blev lite för entusiastiska i rensandet, 3-4 veckor hade nog varit lagom för alla inblandade. Men kul ändå att det gav effekt!

      Radera
  2. Jag är lite dålig på sånt där, frystömningar. Eller egentligen väldigt bra på att tömma men nästan lika bra på att fylla på igen. Just det frysta bekymrar jag mig inte så mycket över. Det håller ju ganska länge och nya måltider måste ständigt lagas.

    Bra jobbat (av dig) !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen handlade en stor del av rensningen av att bli av med saker jag märkte bara låg och skräpade, men även att få frysen så pass tömd att jag kunde frosta av den. Vilket jag gjorde i påsk, så en seger blev det av detta projekt!

      Men annars håller jag med dig, frysta saker bli sällan dåliga. Jag har precis fått löfte om älgkött som är från 2020. Tror det är precis lika gott som det brukar vara.

      Radera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...