måndag 4 mars 2024

Åttonde veckan avklarad - matutmaning 2024

Nu är det bara tre veckor kvar, så nu måste jag verkligen ta tag i den där fårfärsen snart. Gaaaah. 

Förra veckan gick det åt fyra matlådor, men i gengäld tillkom det sex i form av gul tonfisksås. Jag har fortfarande inte gjort röd tonfisksås (suck på mig), men jag har iaf tagit fram tomatsåsen från frysen. Jag åt även upp en portion glass, så snart behöver jag göra glass igen. 

En förpackning hallonsylt är uppe ur frysen också och den äter jag så sakteliga upp till middagsfilen. Planen för kommande vecka (förutom röd tonfisksås) är att bli av med både grädde och riven ost, då jag ska göra en ljuvlig gryta med potatisgratäng till. Om nån minns mitt gamla experimenterande med potatisgratäng, så tänkte jag denna gång prova att koka potatisen i grädden innan jag gratinerar. Lite spännande ändå. 

Ja, det var min sorgliga rapport. Hur går det för er andra?

Ps. Jag vet att några saknar utgifterna för februari. De kommer. Jag har bara inte haft tid att sammanställa allt än, så jag återkommer om några dagar. Tänk på stackars Skatteverket så länge, som inte förstod varför alla ville kolla upp sin deklaration samtidigt (jag kom in men kom inte åt pdf:en). 

11 kommentarer:

  1. Sakta men säkert :)

    Blåbären är slut igen och nu äter jag hallon tills de är slut, sedan blir det bärpåfyllning. Tog ut en fetaost och har lagat och ätit upp en rostasfile. Ngn matlåda tror jag också att jag åt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räcker hallonen tills sensommaren eller menar du att du köper bären? Låter som ett ljuvligt liv med hallon, fetaost och filé. :D

      Radera
  2. Haha, ja stackars Skatteverket!

    /Frihetsmamman

    SvaraRadera
  3. Har jobbat hårt på att bli av med några paket müsli och några liter havremjölk med lite lätt utgånget bäst före datum.

    Fick även nu på kvällen Kivrabrev från skatteverket. Mindre illa än väntat med bara 36k i restskatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kämpa!!!

      Skönt att det inte var värre. Här blev det 5000 i restskatt. Får skylla mig själv att jag har mer pengar sparat än i lån.

      Radera
  4. Har plockat upp korv, fransyska, ratatouille, bröd, steksmör och bregott från frysen. Men den fylls på hela tiden också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja vad det går! Men jag håller med, varför fylls det liksom på hela tiden? Mystiskt...

      Radera
  5. Jag ramlar på med tömning av frysar och skafferier. Allt möjligt försvinner; kyckling, fisk, korv, färs, grönsaker, pasta, ris. Egentligen är det samma snurr som vanligt eftersom det även fylls på när tillfällen uppenbarar sig.

    Förhoppningsvis finns det ett liv även efter Påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snyggt jobbat! Men vänta nu, har du flera skafferier också? Nu blir jag riktigt avis...

      Radera
  6. Nää stackars oss ekonomiansvariga som inte kan sköta våra jobb alls dessa dagar varje år pga alla galningar som bara måste veta exakt idag vad de får tillbaka om tre månader ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd om oss lönekonsulter som behöver rapportera agi också

      Radera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...