onsdag 31 mars 2021

Summering av utgifter Mars

Ok, jag tänker inte ljuga. Det börjar bli både tråkigt och jobbigt att hålla reda på alla inköp som görs. Siffrorna vekar bara öka också, men det får vara så ändå. 

Boende: 3847 kr.

Mat: 5502 kr, varav utemat 1644 kr, reko 1373 kr. 

Bilen: 8057 kr, varav bensin 696 kr. 

Hästarna: 10985 kr, varav "onödiga" kostnader 1375 kr. 

Hälsa: 1135 kr 

Nöje: 562 kr.

Kläder: 0 kr.

Övrigt: 911 kr.

Sparande: 6800 kr.

Totala utgifter mars: 37799 kr. 

Maten sticker ut lite den här månaden, men det beror på att jag storshoppade på Reko. Den siffran innehåller en hel del som kommer ätas under längre period, både frysta bär och korv blev det. Bilen blev också dyr, det har jag skrivit om tidigare. Hästarnas utgifter ser inte så skoj ut, men det är lite missvisande då jag fick en veterinärräkning från januari som veterinären glömt skicka. Inga kläder inhandlade den här månaden heller, men jag vet att det blir jackinköp i maj åtminstone. Övrigt blev ganska hög siffra, det beror på att en vän fyllde år och två kollegor på jobbet skulle avtackas med present. Jag tycker det är spännande att utgifterna är så enormt höga, men faktum är att jag har pengar som täcker upp för det. Vilket är ännu mer spännande, eftersom jag borde ha en lön på 25' efter skatt. Men det löser sig alltid i slutändan. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt...