måndag 8 mars 2021

Bloggen firar två år!

 Tänk så fort det kan gå ändå... Nu är det två år sedan jag började blogga och det har hänt massor även om man kanske inte alltid märker av det. 

Jag har flyttat från 35 kvm till 27 kvm, vilket ökade hyreskostnaden en del, men genererade lägre bensinkostnader och enormt större livskvalitet, så den flytten är jag nöjd med. 

Jag har sålt mitt monsterhus i norr, en rejäl ekonomisk förlust men även där enormt skönt för mitt psyke. 

Jag har varit tvungen att säga farväl till en av mina älskade hästar, vilket jag önskat att jag sluppit, men som förstås gav ett uppsving rent ekonomiskt. 

Mitt kapital på Avanza har gått från 930 000 kr till hisnande 1 638 121 kr. 

Mitt konto sålda saker har gått från 8 710 kr till (håll i er nu!) 88 299 kr. Det är alltså enbart saker jag sålt som jag inte behövt. Jag vet dessutom att det finns massor med mer saker kvar att sälja...

Man kan väl lugnt säga att det varit två bra år sett ur ett ekonomiskt perspektiv, så det ska bli väldigt spännande att se hur jag sammanfattar ytterligare ett år med bloggen i mars 2022.

Till dess, tack för att du läser det jag skriver. <3

5 kommentarer:

  1. Smart att summera det så där, då blev det ju supertydligt att det hänt mycket!
    Tack för att du skriver! :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till 2 år och en fin resa!
    Och stort tack för att du fortsätter skriva :)
    /Horsewood9

    SvaraRadera
  3. Grattis till 2 år! :-)

    Jag är en relativt nykläckt bloggare, så jag har inte hittat hit förrän ganska nyligen. Men jag läser dina inlägg med stor behållning. Det har verkligen hänt mycket och jag är imponerad av din resa.

    Keep up the good work och tack för en trevlig blogg!
    Mvh Fumlan!

    SvaraRadera

Börsen gör mig nervös...

Det är konstigt hur hjärnan fungerar. På nåt vis har jag lättare för att ta motgångar än framgångar. Det är som att jag inte riktigt tror på...