fredag 31 juli 2020

Jag mår så fruktansvärt bra nu

Vilken kontrast till mitt tidigare inlägg på ämnet mående, men jag tänkte att om jag skriver om hur eländigt jag mår, så är det väl inte mer än rätt att jag också skriver om det motsatta.

Jag känner mig liksom pånyttfödd. Det är som att jag ÄNTLIGEN bejakar mitt riktiga jag fullt ut. Inte bara häst-jag utan även matlagnings-jag. Det är tveksamt om jag någonsin kommer att odla, jag tror jag är för lat för det, men att ta reda på det naturen ger och förädla sånt jag köpte på REKO, det ger en oerhörd tillfredsställelse.

Jag har även fått känna på känslan när jag tar fram något från frysen som jag förädlat och sen använder det i min matlagning. Underbart att veta exakt varifrån råvarorna kommer och vad som hänt med dem innan jag tillagar nåt gott och njuter av att äta det.

Jag tror dessutom att den här härliga känslan även hänger ihop med att jag rensat ut större delen av min samling av onödiga grejer, jag har snart bara kvar sånt i min lägenhet som jag vill ha kvar. Det finns dock fortfarande saker att sälja av, de är bara inte placerade där jag bor. Till min stora chock uppgår portföljen Sålda saker nu 70 399 kr. Helt absurt. Det är dessutom ytterligare 4 600 kr på väg in.

Så vill ni läsare må bättre, avsätt en stund för er själva (kanske en promenad?) och fundera på vad som egentligen är viktigast för er. Om ni bara skulle ha ett år kvar att leva, vad skulle ni göra då? Se sedan till att göra de 3-4 viktigaste sakerna på listan. Fortsätt med det så länge ni lever, så kommer ni både leva längre (finns forskning på det!) och vara lyckligare hela tiden.

Lever du det liv du vill leva?

4 kommentarer:

  1. Jag har fått en kick att försöka göra det framöver, utan jobb måste jag ju hitta på något och helt fokuserad på att hitta på annat än det jag jobbat med hela vuxna livet dvs med industri uppdrag.
    Jag ska i varje fall göra vad jag kan för att leva det liv jag trivs med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter himla spännande! Lycka till på ditt nya äventyr. :-D

      Radera
  2. Wow, grattis! Så glad för din skull, kan nästan själv känna hur bördan av saker lättat ditt sinne!
    /C

    SvaraRadera

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt...