måndag 3 augusti 2020

En nyhet som gjorde mig riktigt glad

Jag läser väldigt lite nyheter, men lite nu och då skummar jag igenom texttv. I fredags möttes jag av den här nyheten (jag har förkortat den).




Det betyder alltså, att jag (förmodligen) kommer få fortsätta jobba hemifrån även i höst/vinter. Det skulle vara helt vansinnigt underbart!

Faktum är att jag redan nu förbereder för att prata med chefen om hur ofta jag får jobba hemifrån kontra komma in på kontoret. Kan vi kanske enas om två dagar på kontoret? Det skulle göra mitt liv så mycket bättre. Jag ser egentligen inget argument emot, jag har ju redan visat att det fungerar alldeles utmärkt att jobba hemifrån alla dagar i veckan... Såklart kommer mötesgalna chefen vilja ha med mig på diverse fysiska möten, men jag får försöka stå på mig.

Blir du glad eller ledsen av denna nyhet?

4 kommentarer:

  1. Nu när vi har gjort plats för arbetsrum gillar jag nyheten. Våren var lite tuff men som sagt, nu är det guttigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ni fixat till en bättre arbetsmiljö. :-) Jag har ju lite sämre förutsättningar iom att jag har så litet, men jag har i alla fall bra naturligt ljus och en riktigt bra kontorsstol sen tidigare. Enda är att bordet skulle behövt vara lite lägre, men det gör mindre skada jämfört med att behöva stå ut med kollegor dagarna i ända. ;-)

      Radera
  2. Absolut! Älskar att jobba hemma och mår så mycket bättre. Stressen i kroppen har nästan helt försvunnit. Har också förhandlat med chefen om ökat hemarbete efter Corona. Jobbar i vanliga fall 1 dag/veckan hemifrån och vill få 2 dagar hemma. Hoppas det går att lösa. Sen är det ju en tråkig anledning till att vi jobbar hemma, men det gäller att se det positiva! /Horsewood9

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag önskar verkligen att det inte var pga sjukdom och död som vi jobbade mer hemifrån...

      Härligt att chefen var medgörlig, jag hoppas att min är det också. Hen älskar dock möten, så vi får väl se hur mycket jag kan få vara hemma...

      Radera

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt...