onsdag 15 juli 2020

Kontaktannons skaldjursälskare

Japp, nu använder jag helt fräckt min blogg till kontaktannons.

Det är nämligen så att jag inte kan äta skaldjur. Alltså jag tål skaldjur, men jag vet inte hur man äter de. Pinsamt! Räkor har jag precis fått demonstrerat av en vän, så jag tror att jag bör klara av att skala dem nästa gång jag köper oskalade.

Men sen då? Musslor? Krabba? Hummer? Kräftor? Hur i hela???

Så min förhoppning är att det finns någon/några läsare som skulle kunna tänka sig att träffa mig för en trevlig måltid, med (brukar det bli) bra samtalsämnen och samtidigt visa mig hur jag äter någon utav de fyra ovanstående skaldjuren. Jag fattar ju att åtminstone kräftor bör avvaktas med tills det är säsong, men jag antar också att den snälla läsaren har koll på sånt.

Givetvis bjuder jag på måltiden, som ett tack för att jag får ta del av din kunskap. Win-win helt enkelt!

Såklart skulle det vara extra trevligt om du var singel, av manligt kön, snuskigt rik och vansinnigt snygg (haha, där gick det åt skogen), men jag är lika glad för att träffa nån (oavsett vad hen identifierar sig som) som bara vill umgås över en god bit mat.

Jag är definitivt mobil, så om (nu gissar jag vilt) hummer endast går att äta på ett vettigt sätt i Göteborg, ja men då ser jag till att boka in en helg i Göteborg. :-)

Om det är någon som känner sig träffad (man måste såklart inte kunna alla skaldjurssorterna eller lära mig allihop vid samma tillfälle) av denna kontaktannons, så maila mig vetja!

6 kommentarer:

  1. Va? Va? Har du inte ätit skaldjur tidigare frågar en som bott i Göteborg i över 20 år och varit på diverse skaldjurssittningar med alla dessa sorter. Har dock lite svårt för ostron men allt annat är ju mumma för gommen. Bor ju numera I Skåne med klart du ska vara med på skaldjursfrossa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, alltså jag har varit på kräftskiva nån gång, men då var det färdigskalat. Likaså har jag ju ätit räkor, men inte med skal. I övrigt så nej. Nämnden inte ostron för att jag tycker det verkar lite sisådär smakmässigt.

      Men då tar jag det som en inbjudan. När är det skaldjursfrossa i Göteborg? Eller nånstans i Skåne?

      Radera
  2. När det passar dig 😄 kräftor finns ju de vanliga flodkräftorna som ofta äts på kräftskiva. De är goda men havskräftor är såååå mycket godare. Musslor är ljuvligt gott. Räkor kan du äta färska eller rökta. Hummer är gott men jag tycker personligen att det är lite överskattat till det priset de betingar. Krabba har jag fiskat själv och kokat sedan barndomen. Ostron och champagne är ju klassiskt.

    Du är välkommen till Skåne på skaldjursfrossa och häst. Men skaldjur äts företrädesvis i månader som har bokstaven r i sig så maj, juni, juli, augusti är inte de bästa månaderna för skaldjur

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... Mina semesterdagar börjar ta slut känner jag. :D November låter dock lite lovande, jag borde kunna swisha ned med tåget nån helg. Kan du maila när du har tid? <3

      Radera
  3. Jag har alltid tid. Maila mig på ansi_72@ hotmail.com

    SvaraRadera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...