tisdag 30 juli 2019

Jag älskar nu

Det slår mig när jag svänger in på den lilla vägen hem till min nya gård. Alltså, det är ju inte min gård, jag hyr bara en lägenhet på gården. Men det känns lite som min gård ändå. I detta nu är jag lycklig. Just nu, just här och nu, vill jag vara. Jag mår så förbaskat bra (inte bara för att alla möten är icke-existerande på jobbet) just nu. Jag känner verkligen hur jag lever i samklang med mig själv, som om jag äntligen hittat hur jag vill ha min tillvaro.

Jag har uppskattningsvis 20 meter till hästarna. De går tillsammans ute och trivs minst lika bra som jag, just nu kanske lite extra bra eftersom de har gräs på menyn. Jag har mycket närmare till jobbet de fyra dagar/vecka jag åker dit och även om lägenheten är liten så älskar jag den. Det är så här jag vill leva livet!

Alla ni som läser detta inlägg, jag hoppas verkligen att ni också får uppleva den här känslan av att nu, just nu, är det gudagott att leva.

Eftersom hjärnan går sina egna små vandringar, måste jag såklart avsluta med hela texten till denna vårsång (även om vi är mitt i den ljuva sommaren).

Här är gudagott att vara.
O, vad livet dock är skönt!
Hör, vad fröjd från fåglars skara,
se, vad gräset lyser grönt!
Humlan surrar, fjäril´n prålar,
lärkan slår i skyn sin drill,
och ur nektarfyllda skålar
dricka oss små blommor till.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa, det låter verkligen fantastiskt! :)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår vad du menar och är så glad för att du hittat den känslan!
    NJUUUT!

    SvaraRadera

Börsen gör mig nervös...

Det är konstigt hur hjärnan fungerar. På nåt vis har jag lättare för att ta motgångar än framgångar. Det är som att jag inte riktigt tror på...