söndag 28 juli 2019

Så vad köpte jag då?

Jag ska vara helt ärlig. De dagar vi tillbringade i New York, tillbringades nästan enbart på Macy's. Det är sjukt hur stor den affären är och hur många fina kläder som finns där. Jag hade lätt kunnat vara där fler dagar än vi hann med... Eftersom jag höll min budget får jag kanske vara glad att vi hade andra äventyr inbokade också och inte bara höll till i New York. ;-)

Men det jag köpte i slutändan var strumpor, trosor, två t-shirts, shorts (yay!), en klänning och två par jeans. Jag provade desto mer kläder och för första gången på evigheter var det roligt att prova kläder, då det mesta var snyggt och allt (what?) jag provade passade mig. Jag förälskade mig i en helt ljuvlig klänning, men blev lite pragmatisk då jag insåg att det inte finns några tillfällen i mitt liv då jag skulle kunna använda den. Hade jag haft en större garderob (och plånbok, för den var rätt dyr, över 800 kr) hade jag kanske köpt den ändå, men nu måste verkligen alla kläder som är i garderoben användas, det funkar inte med hyllvärmare helt enkelt.


Jag köpte förvisso lite smågrejer när vi hälsade på en bekant i en annan del av USA, men när jag packade upp hemma blev jag lite lätt förvånad över hur lite jag köpt. Det kändes verkligen som att jag shoppade helt enormt mycket. Pratade med kompisen som var med (som köpte massor mer än mig, men det var jag redan innan förberedd på) och hen hade en teori om att eftersom jag typ aldrig köper kläder, så känns det som att jag köpt massor, när jag köpt 3-4 kassar på olika ställen. Upplevelsen var helt annorlunda än resultatet.


Imorgon ska jag berätta lite om min egen Pretty Woman-upplevelse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det finns en plan...

Jag har inte skrivit om det i bloggen någonting. Men för några månader snubblade jag över mitt drömboende. Där jag vill bo resten av mitt li...