tisdag 27 februari 2024

Sjunde veckan avklarad - matutmaning 2024

Heja, heja! Nu är vi snart i mål (jag känner typ att jag varit det några veckor nu) så nu spurtar vi för fullt!!!

Jag har, som jag skrev igår, dragit på mig magsjuka, så jag har mest rostat franska och knaprat långsamt på. Men jag är tacksam att jag blev frisk på nån dag och fick behålla mina brödbitar.

Två matlådor hann jag äta upp iaf. Sen var tanken att jag skulle göra gul tonfisksås i helgen, men orken fanns inte, utan det sköt jag upp till kommande helg. Då blir det även röd tonfisksås då den snart är slut också. Till gul är det inköp som gäller, men till röd kan jag iaf använda mig av en tomatsås från frysen. Som sagt, det går väldigt långsamt med sista delen av rensandet. 

Jag vill även erkänna att jag stått på balkongen med min mamma i telefon och grunnat kring hur man kan få plats med en till frys. Det skulle faktiskt gå... ;-)

Nä, nog om mig och mina fantasier. Hur har det gått för er andra? 

6 kommentarer:

  1. Helt okej här! En matlåda och ett paket pasta har försvunnit, men sen ska jag erkänna att jag varit lat och köpt färdigt två gånger. Blir lätt små när man sitter bilen eller kommer hem och verkligen inte orkar tina matlåda det första man gör. Lat är nog mitt mellannamn faktiskt! / Minna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah... Lat är ett mycket bra namn tycker jag. Imponerande ändå med ett paket pasta, de tar ett tag att äta upp. :)

      Radera
  2. Det har gått bra. Jag har varit så fokuserad på lådan längst ned i frysen att jag missat att mitten lådan är halvtom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh heja så bra! Ibland rensar man utan att märka av det. <3

      Radera
  3. Går sakta, men jag har i alla fall lyckats tömma en låda cornflakes, och bli av med en massa färdigpastasåser och pasta.

    Så bättre än inget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du skriver låda cornflakes fick jag en bild av en skrivbordslåda full av flingor... Men bra rensat tycker jag!

      Radera

Förmåner från jobbet

Så var det måndag igen. För att peppa oss alla lite extra (vissa kanske är lediga både tisdag och onsdag?) kommer här ett positivt inlägg om...