tisdag 20 februari 2024

Sjätte veckan avklarad - matutmaning 2024

Jaja, jag vet att jag är sen. Men jag orkade verkligen inte skriva nåt igår (och nästan inte idag heller), vilket tyder på att jag börjar bli klar (eller less) på den här utmaningen.

Men låt oss raskt hoppa in i listan på vad som hänt sen sist. 

Tre matlådor har gått åt och den sista (äckliga) fryspizzan som jag köpte på rabatt för länge sen. Nästan all broccoli är uppäten och en förpackning bacon och lite gröna ärtor gick åt till att göra nya matlådor. 

För givetvis blev det fler matlådor tillagade i helgen och därmed fyra nya matlådor i frysen. Det känns iofs bra, jag använde också upp de sista gula lökarna. 

Taget ur minnet vet jag att jag även ätit upp den sista mjöliga potatisen. Däremot har jag köpt mer pasta då den var nästan helt slut. 

Till helgen ska jag göra matlådor igen, men inga ingredienser förutom curry kommer användas upp från skafferi, kyl och frys. Helt enkelt för att det nu nästan ekar tomt. Jag försökte mig på lite före- och efterbilder, men det gick sådär om jag ska vara ärlig. Men de från skafferiet kommer iaf här, så blir det kanske kylskåp nästa vecka. Hoppas ni gillar att se mitt gigantiska skafferi. ;-)

Kanske inte så tydlig skillnad, men tittar man noga ser man att socker, vetemjöl och kakao fått fina metallburkar, müslin har blivit uppäten men påfylld igen och både ris och pasta minskat. 

Här märks det iaf lite mer. Det har försvunnit massor med pasta (även om jag fyllt på med en påse ris) och flera konserver samt krossade tomater.

Jag har en tydlig plan för resterande "konstigheter", såsom blåbär, röda vinbär, gröna ärtor, broccoli, hallonsylt, squash, haricot verts och bacon. Men det kommer ta många fler veckor innan allt är uppätet (tex äter jag bär eller sylt i min fil, men det går inte åt så stora mängder varje dag). 

Kanske är det dags att avsluta utmaningen nu? Eller vill ni att jag fortsätter peppa varje måndag? Hur går det för er andra?

4 kommentarer:

  1. HB-dunken ser orörd ut =)

    Men om jag ska vara mer allvarlig så har det gått ganska dåligt för mig. Tillbaka i gamla gängor skulle man rentutav kunna säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, det var väl skönt att nykteristens dunk är orörd. ;-)

      Asch, då kanske vi ska fortsätta några veckor till så du kanske har chans att äta ur lite mer framöver.

      Radera
  2. Den minsta lådan längst ned i frysen är snart tom! Guldstjärna till mig! 🙂

    SvaraRadera

Förmåner från jobbet

Så var det måndag igen. För att peppa oss alla lite extra (vissa kanske är lediga både tisdag och onsdag?) kommer här ett positivt inlägg om...