måndag 29 januari 2024

Tredje veckan avklarad - matutmaning 2024

Hm... Nu börjar det helt klart gå sämre här. Men lite är det för att jag måste fylla på med nya matlådor för att få min vardag att gå runt och då ser det ju ut som att jag fyller på med massa "onödigt" i frysarna fast jag inte gör det (läs: en dåres försvarstal). 

Sen sist har det minskat med tre matlådor från frysen, sista vitlöksbrödet och älgfärs (se nedan).

Däremot har jag gjort köttfärssås och en vegetarisk stroganoff (där försvann förvisso både halloumi från kylen och krossade tomater från skafferiet), så det blev ytterligare elva matlådor in i frysen. Samt tre portioner chokladglass... 

Sen förstörde Willys för mig genom att ha extrapris på de färdiga pajerna som jag ibland har med mig till stallet, så där blev det påfyllnad tillsammans med en förpackning rostbröd. Suck. Jag är verkligen hopplös. 

Hoppas det går bättre för er andra hoarders där ute. ;-)

9 kommentarer:

  1. Det går väldigt långsamt med min frysrensning. Fast om det blir matlådor av rensningen så tycker jag ändå att det ska räknas som ett plus. För de går ju åt!
    Mitt problem är bär och svamp. Uppenbarligen tycker jag att det är roligare att plocka än att äta. Jag har massor av krusbär, hallon, rabarber och kantareller i frysen. Himla synd att jag varken gillar sylt eller saft.
    DDT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, kan du baka en kaka med bären och ta med till jobbet eller göra sylt/saft och ge bort i present? Då blir du av med det och folk blir förhoppningsvis glada för fin gåva.

      Radera
    2. Ett angenämt problem ändå. Jag håller med Anonym, ge bort till personer som uppskattar det. Jag skulle älska att få hallonsylt tex istället för en flaska vin vid en middagsbjudning. Eller rabarber- och jordgubbssaft...

      Radera
  2. Har varit en dålig vecka. Jag tror inte jag har lyckats bli av med något alls som jag inte ganska omgående ersatt.
    Men det har i alla fall inte växt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ändå en liten, liten seger tycker jag. :-)

      Radera
  3. Dålig vecka igen. Och det är inte bara frysen jag har hamstrings problem med. Hittade en kryddburk med bäst före datum 2016.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, kryddor är luriga rackare. När jag är klar med min rensning ska jag ta en extra runda i skafferiet och kolla bäst-föredatum på saker. Misstänker att ffa nötter och kryddor behöver rensas ut.

      Radera
  4. Lite sen på att kommentera, men förra veckan gick bra. Klarade mig fram till söndagen då jag handlade lite frukt. Den här veckan är sämre, men den uppdateringen kommer nästa vecka ;) /Minna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så imponerande att du klarade dig så länge utan att handla! Men vilken cliffhanger till nästa vecka. :-D

      Radera

Förmåner från jobbet

Så var det måndag igen. För att peppa oss alla lite extra (vissa kanske är lediga både tisdag och onsdag?) kommer här ett positivt inlägg om...