onsdag 17 januari 2024

FIRE-träff 25 maj i Enköping!

Eftersom snön yr utanför mitt fönster och jag vet att jag snart måste sopa bort en massa snö från bilen för att kunna åka till willys och storhandla (nåja, när jag säger storhandla blir det två kassar istället för en) så vill jag ha nåt att se fram emot.

Därför har jag och Minna helt på egen hand bestämt att vi ska ha en FIRE-träff i Enköping den 25 maj. Det kommer inte vara särskilt uppstyrt, tänk mer som ett trevligt mingel i nån park och kanske att vi käkar middag ihop de av oss som vågar oss på restaurangmat. ;-)

Mer info kommer, men det kan vara bra att åtminstone ha datum och plats bestämt redan. Tid är jag mer flexibel med, så länge vi inte börjar före lunch (älskar sovmorgon). 

Så småningom kommer det behövas nån slags anmälan, men det tar vi när det närmar sig. Hoppas att vi blir fler än bara vi två iaf, haha. 

Är du sugen på att vara med?

13 kommentarer:

  1. Lite sugen blir jag allt. Fast bara om det är snöfritt och plusgrader.
    Men det ska det väl vara i slutet av maj =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att det blir inställt om det är snökaos. ;-)

      Radera
  2. Kanske ska jag våga mig på att komma. Vet dock inte om jag är godkänd FIRE strävande person. Men det kanske går att diskutera på plats 😅 Spännade. Med vänlig hälsning, Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, räknas jag som FIRE som går back varje månad och tar från mina besparingar? ;-)

      Tycker det absolut är en intressant diskussionsfråga. När räknas man som FIRE och när är man bara lite mer sparsam? Vad är ok som ekonomiskt oberoende och var går gränsen för att pensionera sig tidigt?

      Radera
    2. håller med att det är bra att diskutera det - inte många som är egentligen FIRE eller ekonomisk oberoende tycker jag. Och det är också en intressant diskussion om man är FIRE baserad på att man har en partner

      Radera
  3. Oh, jag skriver upp det i kalendern och kommer om jag inte är ute och åker med min folkabuss då :D Anmäler så klart innan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Du kan ju alltid komma förbi med folkabussen. :-D

      Radera
  4. Jag är sugen, några år kvar innan jag har möjlighet att checka ut, men ser fram mot en "minipension" under våren 2025 för att känna mig för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter himla spännande, vill gärna höra mer. <3

      Radera
  5. Bra val av stad, jag har skrivit upp det i kalendern :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! För de som inte varit med tidigare så kanske jag ska tillägga att det går utmärkt att fortsätta vara anonym. Man väljer själv vad man skriver på namnlappen. :-)

      Radera
  6. Hade varit kul :-)
    Men slutet av maj till mitten av juni är tyvärr känt som "Silly Season", då ALLT ska hända. Jag har redan varit tvungen att flytta på vissa inbokade saker, då de krockar med viktigare händelser (och något har fått stryka på foten). Det blir så när logistiken och aktiviteterna är beroende av andra människor.

    Annars är 25 maj en bra dag. Inte mitt i en storhelg, för tidigt för skolavslutningar och vårvärmen/försommaren har förhoppningsvis börjat.

    Ni har säkert kul utan mig!
    Spargrisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch då. :-( Men jag känner igen det där med Silly Season. Det var lite därför jag skrev ut datumet redan nu, för det brukar sluta med att alla helger i maj och juni är upptagna.

      Vi får hoppas på fler FIRE-träffar i år!

      Radera

Förmåner från jobbet

Så var det måndag igen. För att peppa oss alla lite extra (vissa kanske är lediga både tisdag och onsdag?) kommer här ett positivt inlägg om...