torsdag 12 mars 2020

Lite blandade tankar

Jag har tappat lite sugen att skriva, så det blir förmodligen lite färre inlägg ett tag nu. Livet tar så mycket tid just nu, bägge hästarna är fullt igång och jag njuter av att ha bra underlag att rida på så gott som varje dag.

Den största snackisen just nu, både på jobbet och i bloggar jag följer, är såklart Coronaviruset. För egen del har jag snudd på desperat försökt få in mer pengar så jag kan passa på att handla när börsen ändå sjunker.

Vi har fått en del restriktioner på jobbet kring möten och konferenser. Än så länge påverkas jag inte, men jag har en konferens jag verkligen ser fram emot på vårkanten, som det är osäkert om den blir av. Trist, men så är livet ibland.

Jag är en så pass liten blogg, så jag får inga spännande läsarmail kring hur jag hanterar nedgången på börsen. Man kan väl säga att jag inte hanterar den särskilt bra, men omvänt jämfört med många andra. Jag har en stress över att jag "missar" ett bra köpläge och det här är någonting jag behöver jobba mer med. Att inte bry mig ifall börsen går ned och jag inte har extra pengar att pytsa in, utan vara mer chill och låta allt vara. De småslantar jag lyckats få ihop nu, gör ingen större skillnad i långa loppet, det viktiga är att jag faktiskt är fullinvesterad och hela tiden gör nya insättningar när lönen kommer. Men jag erkänner att det var länge sedan jag längtade så mycket efter den 25:e som just nu...

Vi får se när nästa inlägg kommer, till dess hoppas jag att alla får vara friska och inte oroar sig för mycket över allt möjligt som kan tänkas hända i framtiden. Allt brukar lösa sig till sist. :-)

4 kommentarer:

  1. Jag brukar läsa alla dina nya inlägg och tycker mycket om din blogg! Din strategi med börsen låter väldigt bra och jag gör detsamma. Hade en ganska stor summa som jag tänkte ha som extra buffert men lite onödigt stor så den blev investerad nu :-D Ha det så roligt med ridningen! / Mika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så härligt att du hade extra buffert att flytta in på börsen! Själv har jag bara småsummor á 200 kr som jag köper för så fort jag sålt nånting.

      Tack för beröm, jag älskar att skriva, men ibland känns det som att det mest är strunt jag skriver. ;-)

      Radera
  2. Känner samma otålighet, längtar till 25e. Ett bra företag blir automatiskt inte ett dåligt företag pga virusutbrott tänker jag. Vissa produkter behövs ju oavsett...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nästan sugen på att köpa Essity efter all hysteri med toapapper. ;-)

      Radera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...