fredag 27 mars 2020

En oväntad insikt

Nu ska jag bli lite personlig i bloggen. En stor del av min förmögenhet kommer ifrån ett förtida arv. Jag har på nåt sätt alltid sett det som att det jag egentligen gjort med mina pengar är att förvalta det här arvet och försökt göra det så gott det går. Att mitt övriga sparande inte påverkar så mycket.

För en vecka sedan tog jag den här skärmdumpen.


För mig blev det en total ögonöppnare kring mitt sparande. För det betyder ju att sedan jag startade mitt sparande, har jag sparat ihop 1 156 470 kr. Arvet utgör ungefär 60 % av den summan. Vilket betyder att jag sparat ihop ytterligare 40 % alldeles själv.

För mig blir det enormt tydligt att varje liten insättning gör skillnad. Så fortsätt kämpa, alla där ute! Varje krona gör skillnad, inte idag, men om 10-30 år.

Jag hoppas era besparingar klarat av nedgången bättre, men oavsett så kom ihåg att det kommer bättre tider framöver. :-)

Glad löningshelg på er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt...