onsdag 25 mars 2020

Till sist kom lönen!

Jag tror aldrig att jag längtat så mycket efter en lön! 5500 kr som åker raka vägen in på Avanza. Efter mycket funderande (eller snarare arga tillsägelser till min mer äventyrslystna del av hjärnan) så kommer jag att köpa fonder precis som vanligt.

Värdet på min portfölj har sjunkit rejält (20,30 % i år), men jag är långsiktig så jag matar på med mer pengar. Den här månaden blir det Spiltan Aktiefond Investmentbolag som får hela insättningen.

Känslan när jag köper fondandelar är helt underbar och euforisk. Men den går över på några sekunder och sen börjar jag återigen längta till nästa lön.

Jag måste verkligen lägga ut mer grejer på tradera...

Vad gör du med lönen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det finns en plan...

Jag har inte skrivit om det i bloggen någonting. Men för några månader snubblade jag över mitt drömboende. Där jag vill bo resten av mitt li...