tisdag 1 februari 2022

Januari 2022 vs januari 2021

Så har första månaden i mitt sparår avslutats. Med tanke på det fåtal blogginlägg som blivit, kan jag inte säga annat än att det varit en väldigt jobbig månad. Dels har vädret inte varit så trevligt, mycket omväxlande vilket här i Uppland resulterat i isgata större delen av tiden. Dessutom med flera dagar med så kraftig blåst så man nästan går dubbelvikt. Inte roligt!

Summeringen av utgifterna har tuffat på som de ska, däremot ser siffrorna kanske inte så roliga ut. Men låt mig förklara!

Totala kostnader januari 2022: 31 012 kr. 

Att jämföra med året innan:  29 528 kr. 

Jag och Celine har anmält oss (nåja, jag är väl den som anmält) till en vansinnigt rolig utbildning som pågår fram till sommaren. Hela avgiften skulle såklart betalas i januari, vilket påverkar resultatet rejält. Om jag istället periodiserar utgiften, så det bara är den del för januari som jag räknar in, blir resultatet istället 26 426 kr. Vilket är riktigt bra jämfört med året innan. :-)

Sparandet då? Jo, den här månaden blev det 6 635 kr som jag sparade i fonder, att jämföra med året innan som var 6 107 kr. 

Så jag tänker ändå se januari 2022 som en bra sparmånad. Jag lade ut 0 kr både på Reko och kläder, det är alltid en skön känsla. 

Nu kör vi full fart framåt!

Hur var din januari?


4 kommentarer:

  1. Instämmer om vädret. Vår tack!

    Annars en deppig börs, men årets bästa lön pga telefonjour över julhelgen. Även för mig var nog förra året bättre eftersom julhelgen var längre då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, telefonjour låter ändå inte dumt (när det inte kräver så mycket arbetsinsats såklart), hoppas att en stor del av lönen kommer i arbete i den deppiga börsen.

      Hm... Är det kanske så att ju mer man är hemma, desto mindre kostnader blir det? Jag måste klura på den lite mer känner jag.

      Radera
  2. Jag investerade 12 100 i januari, väl godkänt tycker jag! Men kommer att bli betydligt mindre i februari. Jag försöker snitta 6666 kronor i månaden.

    Vänligen, Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow! Du är en stor förebild Hanna. Jag hoppas att februari blir en lite billigare månad än januari varit, men mest hoppas jag att det blir en bonus för oss i år. Det har åtminstone hintats om att företaget gjort bra resultat, så det borde komma en liten extra slant (dock först i april).

      Radera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...