måndag 1 augusti 2022

Juli 2022 vs juli 2021

Jag har inte riktigt hängt med i svängarna känner jag. Juli har känts som om allt gått dubbelt så fort som vanligt, har inte ens ett minne av att jag haft fyra helger. Konstigt, konstigt. Men snart har jag semester och då hoppas jag att tiden saktar ned lite. 

Kostnadsmässigt har det varit en bra månad, två poster nollade och totalt 27 437 kr ut. Jämfört med fjolårets 31 493 kr kan man lätt säga att nu märks mitt snålår lite mer. Trots att både mat och bensin blivit dyrare. Förutom mitt trevliga extratillskott på 150' så har jag sparat undan 6 083 kr vilket tyvärr är mindre än i fjol, då jag sparade 6 350 kr. 

Som alltid är det intressant att se hur kostnaderna fördelar sig. Tex lade jag ifjol (tom juli) ut 7 634 kr på bensin, medan det i år landat på 6 263 kr. Då har det varit mycket dyrare varje gång jag tankat (tankar alltid när det är en kvartstank kvar), men jag har verkligen försökt att minimera antalet gånger jag kör någonstans. Såklart hjälper det att jag inte lämnat länet en enda gång i år...

Ja, det var mitt juli, nu blir det spännande att se vad augusti kan tänkas bjuda på. Kan man hoppas på lite regn men varmt däremellan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt...