tisdag 9 augusti 2022

Daisy snart officiell

Idag var en person ute för att fylla i hur Daisy ser ut på ett "konturdiagram" och sätta in ett chip i hennes hals, så det alltid ska gå att knyta hennes fysiska pass till rätt häst. Daisy var mäkta upprörd över tilltaget, men precis som barn så glömde hon snabbt vad som hänt. 

Jag är mest fascinerad över hur dyrt det var, speciellt med tanke på att personen som kom ut inte gjorde nån vinst öht, utan det var så det gick på ett ut. Sen ska alla papper skickas in till avelsföreningen, som gör passet och då kostar det ytterligare massor med pengar. 

Daisy har redan kostat mig mer pengar än vad ett lika gammalt föl är till salu för just nu, så mitt tips till alla som vill spara pengar på hästar är att inte föda upp själv. ;-) 

Nu gör jag iofs inte detta för ekonomins skull, utan för att jag så väldigt gärna ville ha ett föl efter just Anette. Så då får det väl bli lite dyrare.  

För visst är föl ljuvliga?



2 kommentarer:

  1. Eller fjöl, som Annie Lööf skulle ha sagt ;)

    SvaraRadera

Tionde veckan avklarad - matutmaning 2024

Woop woop! Vi går nu in på sista veckan av utmaningen. Jag tröttnade på att vela kring fårfärsen, så till helgen blir det tacofest helt enke...