tisdag 10 augusti 2021

Tiden rusar

 Det går riktigt bra att inte spendera några pengar. För jag hinner inte...

Någonting har hänt med tiden. Förut tog den långa kliv framåt, men numera rusar den som ett höghastighetståg. 

I helgen skulle jag tex rida mina hästar och vila. Det var verkligen allt som var inplanerat. Jag red mina fina hästar och vilade totalt 25 minuter. Vi snackar ändå 30 timmar som jag hade att använda upp. 

Jag har nu bokat in (!) att jag ska shoppa nästa helg, så får vi se om jag äntligen får tummen ur. Listan på måste-saker är lång och listan på saker som jag funderar på om jag behöver är ännu längre. 

Det mest brådskande är ett par bra gummistövlar, för jag har tre par som läcker (senaste paret upptäckte jag läckte häromdagen när det äntligen regnade) och snart kommer hösten med regn och lera. Jag älskar hösten, men då behöver jag ha bra kläder och skor...

Börsen fortsätter tuffa på uppåt, så nu har jag 2 miljoner sparat med råge. Det känns lite otäckt faktiskt, men jag vet att jag är mentalt förberedd för fritt fall och jag behöver inte några pengar på väldigt länge. 

Jag känner lite att jag försummar bloggen, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om heller. Just nu känns det som att jag är i ett läge där det mesta liksom går sin gilla gång (förutom tiden då) och det finns inga nya spännande spargrejer att rapportera om. Min portfölj är ju så tråkig numera, med två fonder och två aktier, så den kan jag inte heller skriva om. 

Så det får vara lite stiltje och sen kanske jag får något nytt att skriva om. 

Visst skulle jag kunna skriva om det makalösa i ett lagguld på OS, men de flesta som läser den här bloggen är ju inte hästmänniskor. Och oavsett tror jag att andra redan skrivit bättre saker om bragden. 

Nä, det här blev ett ganska svamligt inlägg, så jag tror jag håller tyst tills jag vet vad jag ska skriva om. 

2 kommentarer:

  1. Angående läckande gummistövlar - jag lagar mina med punkteringslagningskit. Dvs en liten lapp och klister. Funkar jättebra för små sprickor som bildas. Men om du inte har något lagningskit hemma kanske det inte hjälper - då måste du ju ändå till en affär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Jag hann givetvis slänga stövlarna innan jag läste här, men till nästa gång (för stövlar i stall håller inte ens en hel säsong) ska jag testa. :-)

      Radera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...