tisdag 31 augusti 2021

Summering av utgifter augusti

Augusti skulle bli billigare, men jag får nog spara den förhoppningen till oktober och november, jag vet att september blir dyr på många vis (massage, bilfix, resor, hovslagare), så jag tänker inte ens försöka spara in pengar då.

Jag har dessutom medvetet försökt spendera pengar i augusti, min shoppingdag blev av även om jag inte köpte allt jag tänkt mig (det lär väl ske i september).  

Boende: 3867 kr.

Mat: 6015 kr, varav utemat 1543 kr, reko 1538 kr. 

Bilen: 2486 kr, varav bensin 1590 kr. 

Hästarna: 11470 kr, varav "onödiga" kostnader 2887 kr. 

Hälsa: 1356 kr. 

Nöje: 949 kr.

Kläder: 0 kr.

Övrigt: 0 kr.

Sparande: 6350 kr. 

Totala utgifter augusti: 32493 kr. 

Kostnad för fölet: 459 kr.

Den här månaden sticker maten ut lite, mest är det för att det finns vansinnigt mycket gott att köpa från reko, men sen har det blivit lite mycket utemat också. Det får vara så. Bilen fortsätter att krångla, så det har blivit lite inköp till den + att det är bokat verkstadstid. 

Hästarna var väldigt dyra den här månaden också, dels var hovslagaren på besök, men framförallt öppnade jag plånboken och köpte en del saker jag verkligen behövt; stövlar, ridbyxor och lite lådor till förvaring. Sedan gick jag bananas och köpte några nya täcken till Celine. Hon har täcken sedan tidigare, men de har gett henne skav och/eller är trasiga, så det var verkligen dags, även om det svider såklart. 

På hälsa har jag kostat på mig massage, vilket min stackars kropp verkligen behöver. Det får helt enkelt bli lite såna utgifter framgent. 

Under nöje döljer sig bland annat fyra (!) böcker jag köpt, det är första gången på säkert två år som jag köper böcker, men jag var tvungen att ha alla Simon Snow-böcker och så slank det med senaste från Håkan Nesser när jag ändå var igång (livsfarligt, när jag väl börjar handla så handlar jag massor...). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...