tisdag 7 juni 2022

Så var man tillbaka på jobbet...

Det finns väl egentligen inte så mycket mer att säga. Det känns så fel att jobba när allt jag vill är att njuta av lilla Daisy dygnet runt. 

Jag förstår ärligt talat inte hur småbarnsföräldrar klarar av att lämna sina barn på dagis. Jag hade blivit galen av oro, för att inte tala om känslan av FOMO, att missa alla de framsteg ens barn gör. 

Enda fördelen med att jobba igen (jaja, jag har ett bra jobb också) är att jag får lite mer rutiner igen. Jag måste liksom vara vaken dagtid och jag måste äta lunch när andra gör det. Det leder förhoppningsvis även till att jag kan göra lite ärenden när jag ändå åker in på kontoret, just nu är jag hopplöst efter på en del fronter. Har en del saker att skicka som jag sålt tex. 

Ja, det var en tråkig rapport från livet framför datorn. Jag längtar ihjäl mig efter att pensionera mig, men tills vidare får jag nöja mig med att pumpa in pengar i mina fonder. Nån gång ska de väl öka igen. ;-)

Önskar alla en trevlig sommar, jag har tyvärr ingen semester kvar, men jag tänker njuta på kvällar och helger av att vara ledig åtminstone. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...