torsdag 23 juni 2022

Deppigt jävla gnäll

Just nu är jag lite deppig. Det känns som att jag går back varenda månad. Det känns som att jag kämpar i motvind kring mitt sparande, speciellt som det går nedåt på börsen varje gång jag gör mina inköp. Det har varit massor på jobbet inför alla andras semestrar och jag dras med i hetsen. 

Som om inte det är nog med allt sånt, så har vi fått sjukdom i familjen. En sjukdom som det inte finns någon bot på, utan där det bara handlar om att lindra och stötta. Jag kan inte göra så mycket, för jag är för långt bort. Vilket såklart också tär på mig. 

Att jag skriver av mig idag var för att Fru EB skrivit ett inlägg om årets Camp FI. Vilket jag med största sannolikhet inte kan åka till. Det finns inga pengar och det finns ingen ork. Det finns som ingenting kvar förutom en massa gnäll, vilket jag hatar. 

Jag försöker att vara glad och tacksam över att hästarna är friska, över att Daisy växer och älskar att leka med vattenkaret i hagen. Men det är svårt just nu. 

2 kommentarer:

  1. Jag känner mig oxå lite gnällig och eländig just nu. Men det har ingenting med börsen att göra, den skiter jag i. Där går det alltid upp och ner men på lång sikt alltid upp. Just nu befinner vi oss i det kortsiktiga, men det vänder igen. Det gör det alltid.

    Jag är gnällig och eländig pga egen sjukdom.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte skrivit som jag skrev ovan, tror du inte att jag åkte på en rejäl smäll för egen del, så nu är jag också gnällig pga egen sjukdom. Usch och fy! Hoppas att du kryar på dig snabbt.

    SvaraRadera

Det finns en plan...

Jag har inte skrivit om det i bloggen någonting. Men för några månader snubblade jag över mitt drömboende. Där jag vill bo resten av mitt li...