fredag 17 december 2021

Refunder Pay – sämsta på länge

I mitten av november ansökte jag om Refunder Pay, eftersom jag tänkte köpa lite mer saker kommande månad och det var bra med bonus. Det gjordes en kreditupplysning och sen… Ingenting.

Kollade förgäves i brevlådan efter kort eller kod, jag började tom undra om det hamnat på min förra adress (fast jag skrivit in min nuvarande). Till sist fick jag ge upp och börja köpa de saker jag behövde köpa, men igår lackade jag ur och mailade till kundtjänst.

Fick ett trevligt svar att de inte kunde svara på någonting, utan jag behövde ringa kundtjänst. Eftersom kundtjänst såklart redan stängt för dagen fick jag vänta till idag.

Ringde på förmiddagen och det var ”personer före dig i kön”, så jag valde att bli uppringd. Det tog 20 min, sedan ringde telefonen och en person som talade knackig svenska undrade vad hen kunde hjälpa till med.

När jag förklarat problemet och fått legitimera mig fick jag veta att det inte fanns något kort på mitt personnummer, eftersom jag inte godkänt avtalet med bank-id. Jag förklarade att någon sådan sida inte dykt upp när jag ansökte, men att man däremot gjort en kreditupplysning.

Personen förklarade att jajamen, kreditupplysningen såg hen, det var inga problem. Men eftersom jag inte fyllt i någon mailadress eller mobilnummer, så hade de inte kunnat skicka länken för godkännande någonstans.

URSÄKTA VA?

Om man måste ha en mailadress eller ett mobilnummer för att ansöka, varför i hela friden var inte dessa fält tvingande att fylla i? Och om man nu inte kunde skicka någon länk, varför inte kontakta mig per brev då och be om en mailadress?

Nä, usch för Refunder Pay. Får nästan lust att avsluta Refunder helt och hållet, men jag får se hur jag gör. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...