söndag 7 februari 2021

Första veckan med rensning

 Ja, så var sju saker utrensade. Dessa är som följer:


Två par utnötta strumpor och ett par utnötta handskar åker raka vägen till textilåtervinningen. Sedan skänker jag bort ett par trosor som jag aldrig använt (skänkte bort den matchande bh:n för evigheter sen), ett par handskar som jag inte gillat att använda, en mobilhållare som jag fick i sån där reklamgåva (den passar inte min mobil ens!) och ett värmeljus som jag inte använt sen jag flyttade sist...

Jag måste erkänna att det inte var särskilt svårt att rensa bort dessa grejer, däremot är det svårt att veta hur jag ska fortsätta rensa. Kom på mig själv med att snegla på smyckeskrinet. Där finns massor med krafs att rensa bort, men det känns lite fånigt att rensa bort två örhängen som en dags rensning. Då skulle jag klara av hela månadens rensning på några minuter. Eller tänker jag helt fel då?

Hur har veckans rensning gått för er andra?

8 kommentarer:

  1. Jag rensar för fullt i flytten! Just nu har jag sorterat ut ett gäng handdukar som är urdåliga (går inte att torka sig på typ, och de funkar inte ens till att putsa sadel och träns med. DÅ är det dåligt på riktigt ;-)). Ska hiva iväg en kasse i textilåtervinningen i veckan!

    Mvh Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow! Då är det dåliga handdukar... Mina hamnar alltid i stallet en sväng. :-D

      Radera
  2. Kände exakt likadant när jag rensade i november. Jag tog saker som kändes lite väl lätta och det kändes då som att jag typ fuskade. Men jag tänker att det väl är en bra början ändå? Alltså allt är bättre än inget. Så bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju sant. Allt som rensas ut är ju bra grejer. Men kanske skulle smyckeskrinet räknas som en sak och inte som 38 stycken. Hm...

      Radera
  3. Om man kör utrensning som The minimalists så blir det lite svårare. Dag 1 ska man ta bort 1 sak, dag 2 två saker, dag 3 tre saker osv. Inte så svårt i början men när du kommer till månadens slut ska man rena bort 30 saker på en dag... då blir det rätt mkt svårare. Jag har inte klarat det hela vägen...
    Mvh FBM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den rensningen känns vansinnigt tuff. Då skulle jag vara tvungen att räkna ett örhänge som en sak eller en strumpa som en sak... Kanske vågar jag på mig att testa till hösten, jag misstänker att jag hunnit samla på mig fler grejer då (blev påprackad en reflexväst igår, det är ju bra, men jag har ju redan en väst i bilen och en i stallet, hur många fler behövs egentligen?).

      Radera
    2. När vi rensade en äldre släktings hus inför försäljning så var det tvärtom lättare att rensa många saker i början. Jag menar, hur många buntar med tidningar till pappersinsamling räknas som EN sak? Trasiga pinnstolar (varför sparas sånt?)? Det blev svårare på slutet. Inte för att man ville bli av med grejerna, utan för att man inte visste om det var lönt att lägga ut det på annons eller köra till tippen/Myrorna direkt.

      Spargrisen

      PS Vi tappade räkningen när vi hade kört ca 7 ggr med FULLASTAD Volvokombi till pappersåtervinningen... DS

      Radera
    3. Ja, dessa tidningar som äldre ska spara... Vet att min mamma har sparat typ 10 års tidningar av varianten Allers för att lösa korsorden i dem, men det hinner hon inte "just nu"...

      Radera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...