söndag 14 februari 2021

Andra veckan med rensning

 Ja, den här veckan var svårare. Eller? Jag fortsatte att gräva i min byrå och hitta diverse saker jag inte ens visste att jag hade längre...


Ett till par utnötta strumpor, ett par handskar jag inte använder för att de är för obekväma + ett par handskar som ser ut att vara i barnstorlek (fattar inte varifrån de kommit), en mössa som är för stor och aldrig används för den glider ned över ögonen. En regnponcho jag vunnit som aldrig använts (vann den 2008 tror jag?), ett handledsskydd och slutligen ett cykellås från sent 90-tal där plasten spruckit så jag ändå inte törs använda den pga risk för repor. Lite blandat till återvinning och bortskänkes med andra ord. 

Nu är vi halvvägs i utmaningen och det känns riktigt bra det här! Jag kom mig till och med för att kolla om min gamla pulsmätare fungerade och det gjorde den fortfarande! Hade först tänkt slänga den utan att testa, men eftersom den fungerar får den hänga med lite till. Måste bara komma mig för att använda den också, annars ryker den nog i nästa utrensning. 

Hur går det för er andra?


2 kommentarer:

  1. Jag älskar att rensa i lådor, det är som att rensa i själen. Vi hoppas kunna ta tid lite då och då nu under vintern/tidig vår. Tanken var att köra storrensning en helg men mtp små barn som måste underhållas blir det nog mindre utrensningar låda för låda.

    Visst är det gött att rensa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla utrensningar är bra och med små barn låter det som att en låda i taget är en perfekt strategi. :-)

      Radera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...