onsdag 30 december 2020

Årets sista arbetsdag

 Så sitter jag (och gissningsvis väldigt få andra personer) och jobbar min sista arbetsdag 2020. Det är en del jag "måste" göra idag, men jag kommer nog att ha en ganska lugn dag. 

Inom ett par dagar är det bara 6 år kvar tills jag kan gå i pension, med en brasklapp för att jag haft några rejält stora utgifter senaste månaderna, så jag har inte sparat något mer än från saker jag sålt. Jag har dessutom bestämt mig för att avveckla kreditkorten (förutom för att tanka bensin med) vilket gör att jag behöver bygga upp lite mer buffert än jag haft innan. 

Men det känns ändå bra, även om det är roligt att köpa fonder varje månad behöver jag också köpa saker för att leva nu. En ny höstjacka är fortfarande inte inköpt, så det går inte snabbt med köpbeslut för mig...

Jag har gjort ännu en justering i min portfölj, då Xact åkte ut när jag inte gillade utvecklingen sen jag köpte den. Istället blev det Spiltan Aktiefond Investmentbolag som ersatte. Eftersom jag använde utdelningen på ett konto till träningar med hästarna, så kommer jag sälja av överskottet från det kontot istället. Kruxet är väl bara att bestämma om jag ska sälja av en gång/år eller varje kvartal. Samt om jag ska sälja av hela tillväxten eller bara en del. Jag som försöker undvika för många beslut kring mina fonder. ;-)

Med det här svamliga inlägget vill jag önska alla ett riktigt Gott Nytt År, jag hoppas att 2021 blir ett bra år, trots min tidigare uttryckta oro

1 kommentar:

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...