onsdag 25 oktober 2023

Lugn och harmoni

Inser att det verkligen är på tiden med en uppdatering kring hästarna igen. Vi har nu stått i nya stallet i några veckor och vi stormtrivs verkligen!  

Hästarna får det foder de ska ha, det är ordning och reda, alla är trevliga, anläggningen är bra skött och det finns bra med ridvägar. Lite sämre med träningsmöjligheter för hoppning, men det får duga just nu helt enkelt.

Då stallet ligger lite längre bort åker jag inte ut lika ofta, men jag känner mig lugn då hästarna är så nöjda. De trivs superbra med flocken de går i och alla är mycket lugnare och mer harmoniska ihop. 

Hade nyligen en kompis på besök som inte träffat dem sen de flyttade från förra stallet och hon blev förvånad över hur annorlunda de var. Anette stressade inte runt när man gjorde i ordning henne, utan stod och sov. <3 

Nu väntar den trista perioden med häst, med mörker och kyla. Men jag känner mig ändå pepp, för nu mår vi bra allihopa och vi behöver inte träna en massa utan bara ta lite mysturer och upptäcka fler ridvägar i området. 

Ja, förhoppningsvis blir det här sista uppdateringen kring hästarna på ett bra tag. Nu vill jag stanna här i många år. 

För den nyfikne kostar de nu runt 11500 kr varje månad. Plus hovslagare (som är dyrare men bättre än min förra). Det är så roligt med djur... ;-)

7 kommentarer:

  1. Du har en helt ny stuns i orden nu!
    Härligt att det går så bra!

    SvaraRadera
  2. Låter ju fantastiskt, ja förutom priset då.... men det är väl som så mycket annat, bra kvalitet är dyrare,önskar dig och dina hästar fina ridturer i höst.
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Vad skönt för dig. 🙂 Frihetsmamman

    SvaraRadera
  4. Så skönt att hästarna mår bra!

    SvaraRadera
  5. Jätteskönt att höra att hästarna mår bra och att du kan slappna av!

    SvaraRadera
  6. Tack allihopa! Det är så skönt att kunna andas igen. <3

    SvaraRadera

Förmåner från jobbet

Så var det måndag igen. För att peppa oss alla lite extra (vissa kanske är lediga både tisdag och onsdag?) kommer här ett positivt inlägg om...