lördag 30 april 2022

Lyx är att vara ledig

Nu har jag varit ledig i en vecka. Det har varit riktigt, riktigt skönt. Anette hävdar att det inte är dags att få föl än, men jag vågar inte riktigt lita på hennes åsikt, utan stirrar på henne lite nu och då. 

Jag har gjort klart de sista förberedelserna inför fölningen och jag har börjat nalla på mitt hamstrade förråd. Vissa saker har jag helt klart missat att jag använder mycket av (rågrut, pålägg), men som tur är har jag kunnat lämna Anette korta stunder för att handla mer mat. 

I övrigt försöker jag njuta av våren (kallt!) och ignorera att jag redan börjar bli trött av att inte sova tillräckligt. Jag hoppas att det kommer en fölunge snart, så jag har en del av semestern kvar att njuta av (nåja, jag har ändå fem veckor kvar). 

Om man bortser från oron kring själva fölningen och det faktum att jag inte kan rida Anette just nu, så är det helt underbart att vara ledig. Önskar verkligen att jag kunde vara det hela tiden redan nu. Men kanske blir det verklighet om några år...

Med hopp om att nästa inlägg blir ett fölinlägg! :-D Eller ja, först ska jag såklart redovisa utgifterna för april. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...