tisdag 30 november 2021

Summering av utgifter november

Det höll nästan inte på att bli nåt inlägg idag, för blogger började bråka om huruvida jag kunde ha samma teckensnitt på hela inlägget. Såna grejer kan verkligen göra mig irriterad! Det känns som att det här inlägget ser helt annorlunda ut än de jag brukar skriva, men jag orkar inte krångla mer. 

Åter till näst sista månaden, som medvetet blev en dyr sådan. 


Boende: 3789 kr. 

Mat: 6126 kr, varav utemat 2354 kr, reko 1176 kr. 

Bilen: 1946 kr, varav bensin 885 kr. 

Hästarna: 9631 kr, varav "onödiga" kostnader 839 kr. 

Hälsa: 2046 kr. 

Nöje: 98 kr.

Kläder: 300 kr

Övrigt: 1221 kr.

Sparande: 6350 kr. 

Totala utgifter november: 31507 kr. 

Kostnad för fölet: 870 kr.


Maten sticker såklart ut, men det beror dels på att vi måste vara på kontoret ett par gånger/vecka, men får inte använda lunchrummen, utan måste äta ute (skitstörande!). Sen har jag bjudit kompisar ett par gånger på utemat, när det kört ihop sig av olika anledningar. Så jag var förberedd på att maten skulle vara dyr. En del rekomat har det blivit också, speciellt som jag vet att det blir mycket mindre sånt efter årsskiftet. 

Hälsa är ovanligt högt också, men det är mest för att jag både köpt schampo + balsam, samtidigt som jag varit på massage och två olika läkarbesök (laktosintolerant har jag tydligen blivit). 

Under posten övrigt gömmer sig julklappar... Men förhoppningsvis är alla inköp avklarade nu. 

Ja, nu är det bara slutspurten december kvar. Jag har några saker kvar på min att-köpa-lista, som jag medvetet väntat med då jag ansökt om Refunder Pay. Men det tar tydligen eoner av tid att få kortet...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tionde veckan avklarad - matutmaning 2024

Woop woop! Vi går nu in på sista veckan av utmaningen. Jag tröttnade på att vela kring fårfärsen, så till helgen blir det tacofest helt enke...