måndag 1 november 2021

Summering av utgifter oktober

Man kan ju lugnt säga att oktober blev en återhämtningsmånad. Inga större utgifter varken för bil eller hästar, vilket behövdes! I november ska hästarna skos igen och sen ska bilen besiktas, vilket kan sluta med att jag måste byta en massa fler grejer. Man vet liksom aldrig...

Boende: 3789 kr.

Mat: 4519 kr, varav utemat 1935 kr, reko 375 kr. 

Bilen: 1004 kr, varav bensin 834 kr. 

Hästarna: 5423 kr, varav "onödiga" kostnader 1223 kr. 

Hälsa: 697 kr. 

Nöje: 2566 kr.

Kläder: 1589 kr.

Övrigt: 336 kr.

Sparande: 6350 kr. 

Totala utgifter oktober: 26273 kr. 

Kostnad för fölet: 869 kr.

Det som sticker ut lite är nöje, men det beror på att många av mina vänner kommit igång med aktiviteter igen, så jag har hängt med på lite sånt och det kostar. Sen har jag köpt lite anteckningsböcker också, bland annat en ny älskad bujo. Under övrigt döljer sig lite tidiga julklappar också...

Kläder är kostnader jag förhoppningsvis är ikapp med snart. Jag har köpt klart allt jag behöver förutom lite fler strumpor. Så jag tror att det blir några hundralappar på kläder i november och sen noll i december. Snittet ligger på 620 kr/månad just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt...