tisdag 1 juni 2021

Summering av utgifter maj

Det är rätt tydligt (för mig alltså) att jag inte mått bra mentalt i maj. Det har blivit på tok för mycket utemat, helt enkelt för att jag inte orkat laga mat hemma. Men det får vara så, alternativet är att jag faller ned i anorexia-hålet igen och det vill jag verkligen inte. 

Boende: 3789 kr.

Mat: 5596 kr, varav utemat 1924 kr, reko 644 kr. 

Bilen: 791 kr, varav bensin 791 kr. 

Hästarna: 8237 kr, varav "onödiga" kostnader 1914 kr. 

Hälsa: 835 kr. 

Nöje: 571 kr.

Kläder: 349 kr.

Övrigt: 0 kr.

Sparande: 8950 kr.

Totala utgifter maj: 29118 kr. 

Kostnad för fölet: 5900 kr.

Reko kommer förmodligen att öka nu, för äntligen är det grönsakssäsong, så jag kan frossa i paprika och gurka, samt göra världens godaste tomatsås (basen i tre av mina maträtter jag äter varje vecka).

Min nolla på klädkontot förstördes i maj av att jag behövde ett par nya jeans. Men jag lämnade åtminstone in en kasse med kläder för återvinning, så jag fick jeansen en femtiolapp billigare. 

I juni hoppas jag må bättre, så matkostnaden sjunker lite. 

2 kommentarer:

  1. Bra att du är snäll mot dig själv och bara konstaterar, utan värdering att det blev mycket pengar på utemat och säger "men då får det vara så".
    Heja dig. Ibland är det som det är.
    /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla C för de orden! Det är inte lätt alla gånger att vara snäll mot sig själv. <3

      Radera

Det finns en plan...

Jag har inte skrivit om det i bloggen någonting. Men för några månader snubblade jag över mitt drömboende. Där jag vill bo resten av mitt li...