måndag 8 april 2024

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt jag säger är "vill inte!". Jag vill inte jobba, jag vill inte åka till stallet, jag vill inte blogga, jag vill inte laga mat. Jag vill inte ens kliva upp ur sängen på morgonen. Ja, ni fattar... Så här kommer rapport om utgifterna och sen får vi helt enkelt se när nästa blogginlägg dyker upp. 

Påminner om att det är 2022 inom parantes. 

Boende: 10210 kr (3689 kr).

Mat: 5595 kr (5549 kr).

Bilen: 4063 kr (1198 kr).

Hästarna: 14897 kr (8494 kr).

Hälsa: 1008 kr (597 kr).

Nöje: 2660 kr (458 kr).

Kläder: 0 kr (0 kr).

Övrigt: 125 kr (400 kr).

Sparande: 500 kr (6650 kr).

En större del av posten bilen är bensin, då jag numera åker ut oftare till hästarna än i vintras. Men där återfinns även kostnad för besiktning och nu ska bilen fixas också. Suck och dubbelsuck. Att hästarnas kostnad är lite högre beror på att det dels var tandkoll och vaccinering och nu är det även dags att kolla maskläget i hästarna. Peppigt värre.

Nöje är en weekendresa och kostnaden för detta tas från mitt konto roligheter, som har gått väldigt bra på börsen senaste tiden. Alltid nåt!

10 kommentarer:

  1. Att ha kontakt med din inre fyraåring ser jag som positivt. Där och då var det tydligt vad man ville och inte ville. Låt henne (4-åringen) få en kram och något kul att göra ett tag om du har möjlighet. Livet är inte bara att bita ihop fram till målet. Jag hejar på dig!

    SvaraRadera
  2. Ibland är det segt som fan. Speciellt nu när Vår och Sol kommer. Då är min frihetslängtan som störst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns som att det alltid är sol när man sitter i ett möte. Suck.

      Radera
  3. Jag känner igen "jag vill inte". Den här jäkla snön med efterföljande översvämning I källaren när det töade gjorde mig till en tjurig fyraåring igen.

    Kul med inplanerat nöje! Måste bara säga att jag blir glad varje gång du publicerar ett inlägg! Även om du inte vill...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej fy, översvämning låter vidrigt jobbigt. Hoppas ändå att det ordnade sig snabbt.

      Ska försöka ta mig samman nu och skriva några inlägg, även om fyraåringen är svår att bli av med. ;)

      Radera
  4. Hoppas du bloggar snart igen! Längtar efter dina inlägg.

    SvaraRadera
  5. Har nu ägnat stor det av min helg till att plöja hela din blogg från inlägg ett. Haft stor behållning av detta. Du skriver kul och personligt. TACK!/ Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det var ett annorlunda helgnöje. Kul att du uppskattar bloggen. <3

      Radera

Förmåner från jobbet

Så var det måndag igen. För att peppa oss alla lite extra (vissa kanske är lediga både tisdag och onsdag?) kommer här ett positivt inlägg om...