onsdag 21 juni 2023

Camp FI 5 augusti

 En snabb liten uppdatering i sommarvärmen (jag har 27 grader i lägenheten om dagarna, skoj, skoj). Jag mår skräp och ser ingen ljusning i sikte. Däremot har jag, som en trotsig unge, ändå bokat tågbiljetter till Hudiksvall, denna metropol som jag aldrig varit i, men susat förbi med bilen minst två gånger om året på väg norrut. 

Jag hoppas du också kommer och att du står ut med en totaldeppig Fri2032 som inte vet hur hon ska vända den här skutan så pengarna slutar strömma ut. Men nog om mig, lat som jag är så klipper jag bara in vad Fru EB skrev på sin blogg häromdagen. 

Ses om 6 veckor och 3 dagar! Sen är det ju faktiskt löning imorgon, alltid lika välkommet. 



2 kommentarer:

  1. Åh, vill bara skicka en stor igenkänning på att sedlarna rullar ut i snabbare takt och att det var bra länge sen spargrisen (aka ISK-kontot) fick någon vidare utfodring. Men uppskattar att du skriver om det, känns ibland lite ensamt om att ”jaha, nehej, gick inte ihop med sparplanerna denna månad heller”. Önskar dig en fin midsommar! Hälsning, L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så skönt att det inte bara är jag. Ibland blir jag förvirrad över alla vars sparande går som på räls och det aldrig dyker upp oväntade utgifter. Men kanske skriver inte alla om det? Eller är det för att de flesta har en respektive att falla tillbaka på, med gemensam ekonomi? Jag tänker att det är delvis därför jag är anonym, för att faktiskt kunna skriva om verkligheten och inte försköna hela tiden. Önskar dig en fin midsommar också. <3

      Radera

Förmåner från jobbet

Så var det måndag igen. För att peppa oss alla lite extra (vissa kanske är lediga både tisdag och onsdag?) kommer här ett positivt inlägg om...