tisdag 27 juni 2023

Sträckläst Fumlans blogg

När allt känns skit (nåja, lägenheten är iaf varm..) kan det ibland vara skönt med ett helt annat perspektiv. Så istället för att göra sånt jag "borde" göra, sträckläste jag Fumlans blogg igår. Vilket var på tiden, jag tror att det var över ett år sedan som jag skrev i en kommentar att jag skulle läsa den.

Det är (tack och lov för mig) en blogg som uppdateras några gånger/månad, men i gengäld är inläggen väldigt givande att läsa. Tyvärr kom jag på för sent med att skriva upp vilka inlägg som tilltalade mig extra, så det blev bara två länkar. Men annars kan man såklart läsa hela bloggen från början till slut, vilket jag verkligen rekommenderar. Man måste såklart inte läsa alltihop i ett svep. ;-)

Så mina favoriter blev: 

https://fumlanwalkoflife.blogspot.com/2022/04/om-att-hitta-sitt-varfor.html

https://fumlanwalkoflife.blogspot.com/2023/01/det-samsta-beslutet-du-kan-ta.html

Eftersom jag just nu famlar lite i blindo kring vad jag vill och inte vill, så kan såklart inläggsurvalet spegla just min känsla. Så läs bloggen vetja!

För övrigt känner jag mig allt mer ledsen när jag åker till stallet. Jag upplever att ingen vill ha mig där, jag får menande blickar och irriterande småtissel när jag dyker upp och jag har fortfarande inte fått de utrymmen jag blev lovad för mina saker. Inte hjälper det att stallägaren är ständigt frånvarande, jag som trodde att det var en hästmänniska jag flyttat hästarna till får nog inse att det är en person som råkat bli med häst men inte riktigt kommit till insikt om att hon inte hinner med hästen. 

Hästarna går iaf på bete och är nöjda med det (även om betet snart är slut, måtte det regna snart!), men det är så gott som alltid jag som kollar till dem och fyller på vatten. Mutter, mutter.

Ja, ni hör. Inget roligt på den här fronten (börsen ska vi inte ens börja prata om, tror jag backat 50' på bara en vecka), jag hoppas att allt vänder snart. 

Glad sommar på er och hoppas ni har semester att se fram emot. <3

6 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt med menade blickar i stallet! Hoppas det vänder och blir bättre. Mvh Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! <3 Jag är envis och hoppas också på att det blir bättre snart.

      Radera
  2. Oj, tack snälla för de fina orden! Så roligt att höra, blev alldeles varm i hjärtat! <3

    Så jobbigt med din situation, speciellt när det är ett nytt ställe också. Men skönt att hästarna verkar trivas ändå! Håller tummarna för att det lättar lite för dig snart!

    Glad sommar och ta hand om dig! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mest glad att jag hittat en "ny" rolig blogg att följa. Med lite häst sådär ibland. Roligt!

      Tack, just nu funderar jag starkt på att flytta faktiskt, funkar inte riktigt att må dåligt när man ska åka till stallet. Men jag hoppas att jag bara är överkänslig och att vi trivs allihopa snart. :-)

      Radera
  3. Det låter jobbigt med stallmänniskorna, hoppas det blir bättre! Jag tycker sommaren kan vara tuff för helt plötsligt har "alla" toppensemestrar, passionerade romanser, pengar att strö, stugor i skärgården, grillaftnar med stora kompishäng etc. Men flera av oss med halvtrista sommardagar, griniga ungar, partjafs, ensamhet, förkolnade grillkorvar, sms-lån och/eller brända axlar annonserar inte om det, haha.

    Hoppas du får en fin sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kloka (och sanna!) ord. Vårdeppig och höstdeppig får man vara och vintern förstår många om man tycker är jobbig. Men nåde den som mår dåligt på sommaren när det dessutom är varmt och soligt...

      Jag önskar dig en fin sommar med. <3

      Radera

Förmåner från jobbet

Så var det måndag igen. För att peppa oss alla lite extra (vissa kanske är lediga både tisdag och onsdag?) kommer här ett positivt inlägg om...