måndag 10 april 2023

Hästarna flyttar också

Efter det lätt dramatiska inlägget för ett tag sedan har jag rannsakat mig själv och insett att även om jag gladeligen slaktar min ISK för Celines skull, så finns det andra lösningar på de ekonomiska problemen också. Så som ett första steg provar jag att flytta även hästarna. Dock inte ännu. I skrivande stund vet inte ens mina stallkompisar om att jag flyttar. Jag har trivts bra på tidigare ställe, men det har blivit allt sämre i takt med hyreshöjningarna, så till sist kom den berömda droppen och jag började kolla efter andra stall. 

Mina önskemål var dock lite svåra att uppfylla, så det har tagit tid att hitta ett stall som passar. En så "enkel" sak som att ha en busshållplats i närheten av stallet visade sig vara svårt att uppfylla. För att inte tala om att stallet helst skulle ha plats för mina tre hästar samtidigt. Ofta blir det ju bara en eller två platser lediga samtidigt. Men nu har jag hittat ett ställe som är väldigt hästvänligt (speciellt i jämförelse med förra stallet!) och uppfyller de flesta av mina önskemål. Det känns så vansinnigt bra i magen att kunna ge hästarna ett riktigt bra boende och mitt mående har höjts rejält bara av att skriva på nya kontraktet. Flytten dröjer dock ett tag, eftersom jag har uppsägningstid på gamla stället och som läget är nu har jag inte råd med dubbla hyror om det går att undvika. 

När väl beslutet om flytt var taget orkade jag dessutom hältutreda Celine. Det är intressant det där med hur mitt mående så ofta speglar sig i hästarnas mående, för såklart var det inget fel på henne. Bara att sätta igång henne lite försiktigt nu när hon vilat så länge, så vansinnigt skönt!

Just nu känns det riktigt bra faktiskt. Kan nu bara våren komma snart?

2 kommentarer:

  1. Grattis! Betyder det att du inte kommer gå back längre? Hur stor är skillnaden i hyra? Hoppas det blir ljusare framöver! /frihetsmamman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är dyrare i nya stallet, men samtidigt bättre foder, så jag slipper tillskottsfodra så mycket kraftfoder. Jag har inte riktigt räknat på det, men just nu när Anette äter en massa extra pga Daisy så blir det billigare. Det är dock 900 kr skillnad/månad åt det dyrare hållet, men sen är det närmare med bilen och jag tror det skulle bli ännu billigare under sommaren. Men framförallt tror jag att hästarna kommer trivas mycket bättre.

      Radera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...