lördag 8 januari 2022

Årets kick off

Så har jag klarat av kick offen för detta år. Eftersom det var så vansinnigt utdraget förra året, så bokade jag in en natt på hotell för att komma ifrån hemmet lite mer. Jag köpte med mig god mat (för givetvis var hotellets berömda restaurang stängd just den dag jag bokat) och tog med mig mina dagböcker, anteckningsböcker och den tjocka bok jag summerar allt i. 

Hur gick det då?

Först var det ganska segt. Jag gjorde ständiga pauser och hittade på ursäkter att surfa på mobilen eller ringa min pappa...

Men så var det som att jag kom in i ett flow, tankarna flödade fritt och jag började kunna se både hur 2021 varit och hur 2022 skulle kunna bli. Till sist var jag nöjd med summering och målsättning, så jag måste nog säga att det var helt klart smart att åka iväg för kick off. Det kommer jag göra även 2022!

Nu när målsättningen är spikad, så handlar det mer om att hitta en plan för att ta sig mot målen. Så jag gör som vanligt och bryter ned målen till delmål för varje månad, så bör jag till sist nå alla mål (vilket jag gjorde 2021, så skönt!). 

Mer konkret vad det var för mål tror jag inte är så intressant, det mesta handlar ju om hästarna och sen så vet ni ju redan att jag ska ha 2022 som sparår. Så nu kör vi!

2 kommentarer:

  1. Vilken utomordentlig idé! All denna tid vi lägger på firmakickoffer och så liten tid på att planera våra egna liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stark rekommendation! Om man bara tar två timmar för en djupare diskussion om vad man vill nu och i framtiden, så är det verkligen väl spenderad tid. Kanske med nåt trevligt bubbel till?

      Radera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...