torsdag 8 juli 2021

Färdigvaccinerad och snart med resepaus

 Ja, igår fick jag andra sprutan och den här gången tog det lite mer. Idag känner jag mig så trött så jag vill bara sova hela tiden. Borde kanske sjukskriva mig, men jag är för snål känner jag. Istället försöker jag komma på arbetsuppgifter som inte kräver så mycket hjärna, för hjärnan är mos just nu. Hoppas att jag pallar att hålla ut till helgen!

Om två veckor har jag fullgott skydd, men ironiskt nog kommer jag bara resa en kort sväng till mina föräldrar och därefter hålla mig hemma. Jag har förvisso en stuga hyrd en helg i höst, men det är också en kortare resa (dessutom ensam). 

Med ett dräktigt sto kommer jag sedan inte våga resa iväg någonstans, så alla härliga resmål jag längtar efter att upptäcka kommer att få vänta ytterligare två år. På ett sätt väldigt ironiskt, men på ett annat sätt ganska smart. 

För jag tror helt ärligt att det kommer att bli ganska hysteriskt med resandet kommande år. Dels kommer vissa resmål vara mycket dyrare än vanligt och dels kommer det vara fullproppat med folk. Sen får man inte glömma att varje resa jag väntar med att åka på, spar mig pengar just nu. 

Så 2023 tänker jag att det blir 2-3 resor, speciellt som jag sparat undan resepengar på ett eget konto varje månad och de pengarna har inte gått åt på 1 ½ år nu. Jag drömmer om Italien, USA och Malta. Kanske en sväng till Kanarieöarna också...

Hur tänker ni andra göra när ni är färdigvaccinerade och redo att återerövra världen?

6 kommentarer:

  1. Jag tänker nog inte resa extra mycket. Vi har en bilresa nedåt Europa som vi nu skjuter på för andra året. Får se om barnen (ungdomarna) ens är intresserade av att följa med nästa sommar, om vi ens kan åka då...
    Jag tror tyvärr att fler, mer smittsamma varianter kommer att dyka upp och det kommer att ta några år med påfyllning av vaccin innan detta är över och det känns ok att resa igen.
    Jag vill iallafall inte vara den som tog med en supersmittsam variant från utlandet in i Sverige!
    /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror som du... Hoppas ni snart kan åka på bilresan, även om det är trist med uppskjutna planer.

      Radera
  2. Dina biverkningar från andra sprutan är säkert borta redan idag. Jag fick 39 graders feber och var helkass en dag, dagen efter var jag frisk, men lite seg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de försvann redan efter ett dygn. Trodde att jag inbillade mig hjärnmoset, men tydligen är det en vanlig effekt av covid-19. Tacksam om jag slipper det igen!

      Radera
  3. Vi har aldrig varit en resande familj, så det känns skönt att inte känna stressen över att hasta iväg utomlands. När det väl lugnat ner sig med resehetsen, har vi sparat ihop till en all inclusive som vi tar med alla våra ungdomar på.

    Hoppas att du känner dig bättre nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade precis börjat bli en resande person när covid-19 slog till. Varit i USA ett par gånger och Gran Canaria och längtar hysteriskt mycket tillbaka till bägge ställena. Men förhoppningsvis finns de kvar 2023. ;-)

      Kul med all inclusive-resa, hoppas den blir av snart.

      Radera

Det finns en plan...

Jag har inte skrivit om det i bloggen någonting. Men för några månader snubblade jag över mitt drömboende. Där jag vill bo resten av mitt li...