onsdag 25 november 2020

Lön på kontot igen!

 Hurra, hurra, då var det lönedags igen. Den här lönen kommer jag inte (chockerande nog) att spara något ifrån, utan för en gångs skull ska jag spendera upp pengarna på saker jag behöver köpa. Förra månaden hade jag oväntade utgifter (häst+bil) på 10' och ändå skulle jag spara undan 5' och (idiot som jag är) avsluta kreditkorten, så månaden blev vansinnigt knaper. Ibland tänker jag liksom inte hela vägen...

Så nu ska det fyllas på buffert och köpas grejer. Jag behöver en ny säkerhetsväst, en höstjacka, lite grejer till köket och så ska hästarna få varsitt nytt täcke. 

På nåt sätt känns det ändå bra att handla saker när börsen är så hiskeligt högt värderad. Men det är kanske bara en ursäkt jag använder för att jag för ovanlighetens skull inte sparar undan nåt... ;-)

Vad ska ni hitta på för kul med lönen?

3 kommentarer:

  1. Vi kör på som vanligt men det är ju en del julklappar till lillen som ska fixas. Annars drar inte bunkerlivet (hemmajobb i källaren) speciellt mycket pengar... :)

    SvaraRadera
  2. För mig blir det mindre sparande också. Har en mormor som fyller 90 och på något sätt så ska vi få till en "fest" i coronastyle så en del av lönen ska gå till det istället för sparande. Sen var det något om att hästen skulle till tandläkaren också....
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Julklappar ska inhandlas och det passar ju bra när det är black friday/week. Och så håller min mobil på att ge upp så spanar efter en ny eller bättre begagnad. Och så blåste ett träd ner på min tomt...jag har varken motorsåg, ork eller lust att ta hand om det så får vackert betala nån annan att göra det.
    Just ja, min häst har med varit hos tandläkaren...väntar med spänning på fakturan.

    Sen sparas en slant, lite mindre än normalt bara. :-)

    SvaraRadera

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...