fredag 16 oktober 2020

Hur blev det oktober?

 Herregud, jag hinner verkligen inte med mig... På nåt mystiskt vis har det hunnit bli mitten av oktober utan att jag ens skrivit ett enda inlägg. Jag har MASSOR med inläggsidéer på mobilen, men det där steget till att blogga efter jobbet har varit enormt stort. När jag väl jobbat har det varit på tok för mycket annat för att jag ska komma ihåg det (men nu gjorde jag det till sist!), så dagar rinner verkligen iväg. 

Min chef lovade mig att allt skulle lugna ned sig efter att projekt x var i hamn och jag haft min semester. Men tydligen har hen glömt det...

Jaja, jag försöker hela tiden att tänka att jag inte kan göra mer än mitt bästa. Tips för er som missat det, läs Cosmonomics utmärkta inlägg om utbrändhet. För egen del så vet jag att det var två heltider som hade hand om mitt jobb innan jag tog över. Men det behöver chefen påminnas om lite nu och då. Nog för att jag är vansinnigt bra på att effektivisera arbete, men det går trots allt bara till en viss gräns. Speciellt när diverse härliga program (läs: SAP) krånglar och bråkar mest hela tiden. 

Nåt annat som hänt medan jag inte bloggat är att blogspot har bytt layout, så nu vill den inte fungera alls. Dvs när jag skriver det här inlägget har jag en hel menyrad med små söta fyrkanter, som egentligen ska vara knappar med olika funktioner. Hoppas det ger med sig...

Nä, dags att jobba vidare igen, så jag får gå på lunch snart. Lovar att det kommer fler inlägg snart. Kanske redan den här månaden. ;-)

3 kommentarer:

  1. Det är lätt att tro att efter regn kommer solsken, men efter att ha jobbat att tag inser man att så inte alltid är fallet. Det man får ha i åtanke är att efter lönearbete kommer FIRE. Det gäller alltid, om matematiken stämmer. Och det gör den (oavsett hur mycket SAP strular).

    SvaraRadera
  2. Glad att få läsa något från dig igen :-) Tack också till Svanesang för meningen "Det man får ha i åtanke är att efter lönearbete kommer FIRE". Just nu är det något jag verkligen vill nå fram till.

    SvaraRadera

Det finns en plan...

Jag har inte skrivit om det i bloggen någonting. Men för några månader snubblade jag över mitt drömboende. Där jag vill bo resten av mitt li...