måndag 19 oktober 2020

En till milstolpe

 I fjol gick börsen som tåget. I början av det här året likaså. Jag var sååå nära att nå 1,5 miljoner i totalt sparande (alltså hela summan jag har på Avanza, även målsparande) och sen kom covid-19 och jag fick uppleva en liten krasch. 

Inte så att jag var hysterisk eller ens en liten bit orolig. Jag var faktiskt mest stressad över att jag inte kunde få loss mer pengar att köpa fler fondandelar för... Men visst var det lite surt att vara så nära gränsen och sen precis missa den. 

I slutet på förra veckan sålde jag ett träns till en stallkompis. Det var en sån där trevlig liten sak som aldrig (!) använts utan bara spontanshoppats för åtta år sen och därefter hängt i skåpet. Så jag fick en liten slant som givetvis åkte in på kontot Sålda saker. Det kräver att jag loggar in på avanza (vilket jag är lite smådålig på att göra numera, en bra strategi såklart) och väl där upptäckte jag att den totala summan på kontot var 1503477 kr. Bara sådär.

Som vanligt firade jag inte (herregud, jag MÅSTE bli bättre på det!) utan kostade bara på mig ett leende. Min nästa milstolpe är att de ISK som inte är målsparande ska uppgå till 1,5 miljoner, i dagsläget saknas det drygt 116'. 

Hur gör ni som lyckas fira era framgångar? Firar ni direkt eller bokar ni in nåt i kalendern för att fira när det finns tid? 

2 kommentarer:

  1. Grattis! Jag är också dålig på att fira. Nu tuffar det på och man blir nästan mörkrädd när man ser hur "pengamaskinen" förökar sig själv utan inblandning. Jag kan liksom inte ens betrakta mig som rik trots att jag blivit private banking kund på Avanza. Måste blir bättre på att glädjas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får glädjas tillsammans! Grattis till Private banking kund!

      Radera

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt...