onsdag 25 december 2019

Världens mest bortskämda häst

Jag hoppas att mina läsare hade en mysig julafton! Själv firade jag den med mina närmaste, precis som det ska vara. <3

Min prinsessan-på-ärten-häst Celine fick ett nytt täcke häromdagen. Hade det varit förr om åren hade jag helt sonika svängt in på Hööks (hästvärldens motsvarighet till Ikea) och köpt ett täcke för 399 kr.

Men numera ser tillvägagångssättet lite annorlunda ut.

Först och främst. Behöver hästkräket ett till täcke? Hon har ju redan en större garderob än mig? Jo, faktum var att jag hade sålt hennes fleecetäcke för några månader sedan, då det var på tok för stort för henne (ärvt täcke hehe). Sedan dess har hon inte behövt nåt fleecetäcke, utan varit nöjd med livet ändå. Men så uppkom en situation där fröken fisförnäm hade blivit blöt (för den hopplösa slaven aka matte hade missat att det skulle regna) och därmed vansinnigt upprörd.

Då det går fortare att torka med fleecetäcke hade helt enkelt vissa upprörda känslor lugnat sig snabbare. Eftersom nåt sånt täcke inte fanns att tillgå i garderoben fick fröken fisförnäm stå ut med att ha ett tjockt och tungt stalltäcke på sig istället. Ack och ve såna hemskheter hon utsätts för!

Alltså gick jag ut på nätet för att kolla utbud av fleecetäcke. Hittade via refunder att Horze hade ett för 389 kr. Alltså 10 kr billigare än Hööks. Men eftersom jag köper via refunder får jag tillbaka 8,62 kr på köpet. Dessutom betalar jag med mitt Preem-kort, så jag får ytterligare 2 kr i bonus.

Nu kan såklart det här upplevas som småpengar, men det handlar om ett ändrat tankesätt och många bäckar små. Samtidigt med att jag beställde fleecetäcket köpte jag tex dammsugarpåsar för 99 kr och fick direkt tillbaka 20 kr. Hepp!

Vill du börja använda Refunder och aldrig gjort det tidigare, så får du gärna använda denna länk.
Det ger oss bägge två 50 kr om du handlar för 100 kr via refunder. Du måste dock göra det inom 45 dagar, så klura ut nåt du vill köpa först. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

FIRE-träff Enköping 25 maj!!!

Tiden rusar som vanligt fram och även om det ser ut som vintern funderar på att återvända, så är det nu bara en månad kvar till vår FIRE-trä...